روان‌شناسی ورزش

تجهیزات شنا چیست

تجهیزات شنا چیست

تجهیزات شنا چیست؟

در اینجا خلاصه ای از تجهیزات شنا که برای تسلط  برای شنا در استخر لازم است یاد آوری شده و همچنین بهترین گزینه ها برای انواع لوازم جانبی شنا که بهترین عملکرد را دارند را معرفی شده. استخر شنا می تواند مکانی دلهره آور برای شناگران مبتدی باشد فراتر از تمام جنبه های فنی و سرعت  شنا، تجهیزات می تواند کمک زیادی به شما در طول شنا بکند.

در اینجا تجهیزات ضروری شنا برای طی کردن برخی از دورها به سبک و سرعت مورد نیاز است شنا یک ورزش ارزان به نظر می رسد  و اگر با حداقل تجهیزات انجام شود کاملاً مناسب است.

عیناً به سه چیز نیاز دارید: عینک ، کلاه و مایو مناسب .

عینک شنا

دو دلیل مهم وجود دارد که باید همیشه در استخر از عینک محافظ استفاده کنید.

1 ابتدا باید میدان دید خوبی داشته باشید تا بتوانید با خیال راحت در اطراف سایر شناگران حرکت کنید و فاصله بین خود و دیوار را به درستی قضاوت کنید.چشم انسان به خوبی زیر آب نمی بیند و این دلیل مهمی است که از عینک مناسب استفاده شود تا دید شما در زیر آب تامین شود. ابتدا ایمنی و سپس ورزش.

2 از چشمان شما در برابر قرمز شدن و تحریک شدن محافظت می کند. هنگامی کلر درون آب و مواد زائد انسانی (عرق و سایر مواد) تعامل برقرار می کنند ، کلرامین ایجاد می کنند. این همان چیزی است که معمولاً باعث می شود چشمان ما تمام شود و تحریک شود. بهترین راه برای جلوگیری از قرمز شدن چشم استفاده از عینک محافظ است.

عینک شنا

کلاه شنا

چرا باید کلاه شنا پوشید در حالی که پس از ورود به استخر موها خیس می شوند؟

کلاه شنا به چند دلیل مختلف پوشده می شوند اول اینکه موهای شما به صورت مرتب باقی می ماند و در طول شنا موجب آزار و اذیت شما نمی شود.

دیگر این که تا حدودی از اثرات خورنده مواد شیمیایی بر روی موهای شما کاسته می شود و از خشک شدن موهای شما جلوگیری می کند.

کلاه می تواند گزینه خوبی برای محافظت از سرما باشد.

ریزش مو در آب استخر جلوه ناهنجاری ایجاد می کند و ممکن است باعث مسدود شدن راه های ورودی و خروجی آب شود، بنابراین کلاه بهترین گزینه برای جلوگیری از این رخداد است.

در استخر ها و آب های آزاد مو ها را در برابر آلودگی ها و نور خورشید محافظت می کند.

اگر در آب برای شما مشکلی پیش بیاید کلاه به راحت تر دیده شدن شما کمک می کند.

به طور کلی دو نوع کلاه شنا وجود دارد که در استخر ها مشاهده می کنید:

 کلاه های سیلیکونی و لاتکس. سیلیکون با دوام تر ، معمولاً راحت تر ، کمی گران تر است و باعث می شود سر شما کمی گرم شود. کلاه های لاتکس ارزان هستند ، نه به اندازه بادوام ، بلکه در مقایسه با سیلیکونی آنها تنفس بیشتری دارند.

کلاه شنا

 

مایو شنا

هنگام انتخاب مایو تمرینی را انتخاب کنید که از نایلون ساخته شده باشد (با دوام ترین لباس شنا است) و از راحتی آن اطمینان حاصل کنید. نمونه ای از لباس را انتخاب کنید که به شما ازادی حرکت در لگن و شانه را بدهد.

فروشگاه نماتن عرضه کننده بهترین مایو شنا زنانه ، مایو شنا بچه گانه و … می باشد.

گوش گیر

برای شنا گرانی که به طور مرتب در حال شنا کردن است پیشنهاد می شود که حتما از گوشی گیر مناسب استفاده کننده تا مانع از ورود آب به گوش ها شما شود که این خود باعث ایجاد عفونت گوش می شود. بهترین گوش گیر از جنس سیلیکونی است.

گوش گیر

دماغ گیر

این وسیله نیز مانند گوش گیر مهم است. چرا که مانع از ورود آب به بینی و سینوس ها می شود بخصوص برای افرادی که با سر به داخل آب شیرجه نمیزنند و از پا به داخل آب می پرند و این باعث می شود آب با فشار بسیار زیادی از طریق بینی وارد سینوس ها شود. شما می توانید برای هر دو حالت از دماغ گیر استفاده کنید.

دماغ گیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.