روان‌شناسی ورزش

شنا چگونه می‌تواند به تقویت زانو کمک کند

شنا چگونه می تواند به تقویت زانو کمک کند

شنا چگونه می‌تواند به تقویت زانو کمک کند

اگر از درد یا آسیب زانو رنج می‌برید، آیا به شنا فکر کرده‌اید؟

این ورزش تأثیرگذار می‌تواند به کاهش علائم شما کمک کند و در تمام مدت احساس بهتری داشته باشید.

بیشتر ما در برخی موارد از درد زانو رنج خواهیم برد و به طور معمول جای نگرانی نیست. علل شایع زانو درد شامل آسیب دیدگی یا کار بیش از حد، چه از طریق ورزش یا زندگی روزمره است.

آرتروز یکی دیگر از علل شایع است که تقریباً از هر 5 بزرگسال 1 نفر از آرتروز زانو رنج می برد.

اگرچه ممکن است باور داشته باشید که اگر زانو درد دارید از ورزش دور شوید، اما شنا می تواند یکی از بهترین راه ها برای کمک به آن باشد. شنا، یک فعالیت تأثیرگذار که هم قابل دسترسی است و هم مقرون به صرفه، مکانی عالی برای شروع است.

چرا شنا برای درد زانو مفید است؟

هنگام شنا، شناور بودن آب از وزن بدن شما پشتیبانی می کند، به این معنی که استرس کمتری روی مفاصل شما وارد می شود و این می تواند دردی را که احساس می کنید کاهش دهد.

در عین حال، آب مقاومت بیشتری نسبت به هوا ایجاد می کند. بنابراین هنگامی که شما در آب حرکت می کنید، عضلات شما بیش از آنچه که احساس می کنند کار می کنند.

بسیاری از افراد فکر می کنند شنا یک روش خوب برای ورزش شدید بدون آسیب رساندن به خود است. اما اگر در آب گرم شنا کنید، متوجه خواهید شد که دما باعث تسکین مفاصل و تسکین درد شما می شود.

اگر به طور منظم شنا کنید، عضلات اطراف زانوها جمع می شوند و باعث حمایت از مفصل می شوند. این نه تنها می تواند درد را تسکین دهد بلکه احتمال درد را در آینده کاهش می دهد.

شنا همچنین یک ورزش قلبی عروقی عالی است، به این معنی که می تواند به شما در حفظ تناسب اندام، سوزاندن کالری و کاهش وزن کمک کند. کاهش وزن یکی از بهترین کارهایی است که می توانید برای کاهش درد زانو انجام دهید.

 

 

شنا چگونه می تواند به تقویت زانو کمک کند

 

سایر مزایای شنا در سلامتی

شنا یک تمرین برای کل بدن است و از بدن به سر و پا قدرت بدن و عضله را بهبود می بخشد. همچنین می تواند تحرک، انعطاف پذیری و استقامت شما را بهبود بخشد.

نشان داده شده است كه شنای منظم خطر بسیاری از بیماری ها از جمله بیماریهای قلبی، دیابت نوع 2 و سكته را كاهش می دهد. شواهدی وجود دارد كه شناگران عمر طولانی تری دارند و برای مدت طولانی تر هم سالم می مانند و در كودكان نشان داده شده است كه این رشد را ترغیب می كند.

شنا برای سلامتی ذهنی شما نیز مزایایی دارد. این می تواند روحیه شما را تقویت کرده و سطح استرس شما را کاهش دهد. همچنین نشان داده شده است که به افراد کمک می کند خواب بهتری داشته باشند.

برای یک شنای لذت بخش به لباس شنا زنانه و مردانه نیاز دارید و شما می توانید با مراجعه به فروشگاه اینترنتی لباس شنا لباس مناسب خود را تهیه کنید زیرا تجهیزات برای یک شنای عالی بسیار مهم است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.