روان‌شناسی ورزش

فواید ورزش شنا برای قلب

آیا ورزش شنا برای قلب خوب است

در این مقاله می خواهیم در مورد تاثیر شگفت انگیز ورزش شنا برای سلامتی بدن و فواید این ورزش برای قلب صحبت کنیم.لطفا همراه ما باشید.

احتمالاً می دانید که در صورت ورزش نکردن منظم و مناسب ، با خطرات سلامتی بیشماری روبرو هستید.

زندگی کم تحرک با افزایش خطر فشار خون ، دیابت ، بیماری های قلبی و عروقی ، اضافه وزن یا چاقی ، پوکی استخوان و اختلالات خلقی مانند افسردگی ، اضطراب و استرس همراه است.

اگر پیاده روی ، دویدن و سایر ورزش های مشابه را دوست ندارید ، حتما شنا کردن را دوست خواهید داشت.برای شنا کردن ما به لوازم زیادی نیاز نداریم.تنها لوازمی که ما نیاز داریم شامل مواردی چون : لباس شنا ، عینک شنا ، کلاه و گوش گیر است که برای خرید این وسایل می توانید با فروشگاه اینترنتی لباس شنا ارتباط برقرار کنید.

شنا یکی از معدود ورزش هایی است که تمام بدن شما را به کار می گیرد.ورزش شنا مناسب برای تمام سنین و توانایی ها است.شنا به بهبود مهمترین ماهیچه در بدن ما یعنی قلب کمک می کند.شنا یک ورزش هوازی است و به تقویت قلب کمک می کند.متخصص قلب و عروق و دانشمندان ورزش ، از قبل می دانند که ورزش منظم باعث تغییر ظاهر و عملکرد قلب انسان می شود.

فواید شنا

شنا کردن فواید زیادی برای حفظ سلامتی قلب دارد.شنا یک ورزش هوازی عالی است که می تواند از بیماری های قلبی محافظت کند.شنا ضربان قلب را در حال استراحت کاهش می دهد.متوسط ضربان قلب انسان در حال استراحت تقریباً 60 – 70 ضربان در دقیقه دارد.با این حال ، بیشتر ورزشکاران در حال استراحت ضربان قلب کم و 40 – 60 ضربان در دقیقه دارند.فایده سلامتی ضربان قلب پایین در حالت استراحت این است که شما در معرض خطر ابتلا به بیماری های قلبی کمتری هستید.

شنا به گروه های بزرگ عضلانی شما کمک می کند و باعث می شود ریه های شما کارآمد تر باشند.هرچه شنا می کنید ، ضربان قلب شما افزایش می یابد و بدین ترتیب خون رسانی به اندام هایتان افزایش می یابد.

اگر نگران قلب تان هستید ، شنا کردن منظم می تواند به محافظت در برابر بیماری های قلبی کمک کند.برای توضیح چگونگی ، اجازه دهید ابتدا به بیماری های قلبی نگاه کنیم.

اصطلاحی که معمولاً برای توصیف بیماری های قلبی به کار می رود بیماری قلبی عروقی (CVD) است.فعال بودن از نظر جسمی می تواند احتمال سکته مغزی را 31٪ کاهش دهد. فقط انجام یک ساعت فعالیت بدنی متوسط ​​هر روز می تواند خطر ابتلا به CVD را تا 20٪ کاهش دهد و شنا بهترین ورزش برای این منظور است.

شنا فشار خون را کاهش می دهد

شنا فشار خون را کاهش می دهد

شنا کردن ، فشار خون را کاهش می دهد ، به این دلیل که شنا یک ورزش هوازی است ، قلب را تقویت می کند و باعث میشود خون بیشتری توسط قلب در بدن جریان یابد.روزانه حدوداً 30 دقیقه شنا کنید تا بیشترین مزایا را به دست آورید و فشار خون خود را پایین بیاورید.تحقیقات نشان داده است که ورزش متوسط ​​30 دقیقه در روز (یا حداکثر 2.5 ساعت در هفته) برای حفظ قلب سالم کافی است.شنا باعث افزایش متابولیسم شما می شود.30 دقیقه شنا در استخر به اندازه 45 دقیقه ورزش بر زمین ارزش دارد.همچنین باعث بالا رفتن سطح کلسترول خوب نیز می شود!

تذکرات:

افرادی که شرایط قلبی دارند فقط باید در آب با دمای 26-33 درجه سانتیگراد (79 تا 91 درجه فارنهایت) شنا کنند ، زیرا درجه حرارت سردتر یا گرم تر بدان معنی است که قلب شما نیاز به کار سخت تر دارد و این برای این افراد خوب نیست.

اگر جراحی قلب داشته اید ، باید حداقل 10 تا 12 هفته صبر کنید و بعد از آن شنا را شروع کنید.این کار باعث می شود استخوان و ماهیچه های سینه شما بهبود یابد.البته قبل از شروع کار حتما باید با جراح یا تیم توانبخشی قلب خود مشورت کنید و در صورت تایید آنها ، شنا کنید.

اگر به بیماری های قلبی مبتلا هستید ، قبل از شنا و یا انجام هر فعالیت بدنی دیگر با پزشک خود مشورت کنید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد فواید ورزش شنا برای سلامتی و اطلاع از قیمت لباس شنا با ما ارتباط برقرار کنید.

4 دیدگاه در “فواید ورزش شنا برای قلب

  1. آموزش شنا هم دارید ؟

    1. فروشگاه نماتن گفت:

      سلام
      نه. در حوزه آموزش فعالیت نداریم.

    2. محب گفت:

      سپاس از توضیحات خوب شما.

      1. فروشگاه نماتن گفت:

        خواهش میکنم. برقرار باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.