روان‌شناسی ورزش

فواید و عوارض ورزش ژیمناستیک

فواید و عوارض ورزش ژیمناستیک

فواید و عوارض ورزش ژیمناستیک

اگر فکر می کنید ژیمناستیک فقط برای ورزشکاران حرفه ای مناسب است و برای کودکان مناسب نیست ، احتمالاً در اشتباه هستید.بچه ها می توانند با تمرین ژیمناستیک چه به لیگ بزرگ برسند و چه نروند ، سود زیادی ببرند.ورزش های سازمان یافته به کودکان فرصتی عالی برای رشد جسمی ، روحی و اجتماعی می دهد و ژیمناستیک یکی از این ورزش های هنری است که می تواند به طرق مختلف به فرزند شما کمک کند.

جهت مشاهده لباس ژیمناستیک پسرانه و لباس ژیمناستیک دخترانه کلیک کنید.

ژیمناستیک چیست؟

ژیمناستیک یک برنامه تمرینی جامع است که شامل قدرت ، سرعت ، هماهنگی ، انعطاف پذیری و تعادل است.این یک ورزش بسیار سخت است و از این رو نیاز به پشتکار و مهارت زیادی دارد.اگرچه توصیه می شود زود شروع کنید ، بسیاری از کودکی و بسیاری از نوجوانی شروع می کنند و تا دانشگاه ادامه می دهند.تأثیر انضباطی ژیمناستیک فراتر از بدنسازی است و در شیوه زندگی کودکان نیز گسترش می یابد.

مزایای ورزش ژیمناستیک برای کودکان

مزایای ژیمناستیک برای کودکانمزایای زیادی برای این ورزش وجود دارد که والدین باید بدانند.در اینجا لیستی وجود دارد که مزایای ژیمناستیک برای کودکان را به شما می گوید:

  • برای سلامتی مفید است

شرکت منظم در ژیمناستیک برای کودکان در هر سنی مزایای سلامتی به همراه دارد.با تمرین منظم ، کودکان هماهنگی جسمانی فوق العاده ای را ایجاد می کنند و سلامت خود را حفظ می کنند که در طولانی مدت از بیماری های قلبی و حتی مسائل مربوط به سن مانند از دست دادن استخوان جلوگیری می کند.

  • ایجاد نظم و انضباط

نظم و انضباط همه چیز در ژیمناستیک است.کودکان باید هر هفته یا هر روز برای پیشرفت تمرین کنند.در این فرآیند ، آنها اهمیت تمرکز ، فداکاری ، نظم و سخت کوشی را می آموزند.

  • اعتماد به نفس ایجاد می کند

احساس موفقیت در به دست آوردن مهارت های بدنی در ایجاد اعتماد به نفس و احساس عزت نفس در کودکان بسیار موثر است.آنها با پیشرفت ، یاد می گیرند که به طور روشمند با چالش های مهمتر کنار بیایند و به اهداف خود برسند.کودکان همچنین یاد می گیرند که با ترس های خود روبرو شوند و در مورد آن علناً با مربی صحبت کنند تا راهی برای غلبه بر آن بیابند.

  • به آنها در تعیین اهداف کمک می کند

توانایی ورزشی نمی تواند یک شبه ایجاد شود.تنظیم دقیق ذهن و بدن نیاز به تلاش های اختصاصی دارد.این به معنی یادگیری تعیین اهداف و تلاش مستمر برای دستیابی به آنها است.در این فرایند ، کودکان یاد می گیرند که چگونه استرس را مدیریت کرده و تحت فشار ، آرامش خود را حفظ کنند.

  • ژیمناستیک سرگرم کننده است

همه بچه ها طبیعتاً عاشق فعالیت هایی هستند که شامل تاب خوردن ، لغزش ، پرش ، تلنگر و سقوط آزاد لحظه ای است.بسیاری از این فعالیت ها هیجان انگیز هستند و کودکان به آن علاقه دارند.شرکت کردن منظم در فعالیت های ورزشی همچنین با ترشح اندورفین یا مواد شیمیایی شاد در مغز همراه است که روحیه کودکان را بالا نگه می دارد.ژیمناستیک راهی عالی برای بیرون آوردن کودک اوتیستیک برای بازی و معاشرت است.

آیا ژیمناستیک اشکال یا معایبی دارد؟

آیا ژیمناستیک اشکال یا معایبی دارد؟اگرچه ژیمناستیک بسیار سودمند است و فواید زیادی دارد ، اما مانند همه ورزشهای سخت ، دارای عوارض و اشکالاتی هم هست.برخی از معایب این ورزش عبارتند از:

  • ژیمناستیک به دلیل ماهیت روال فیزیکی درگیر ، بالاترین میزان آسیب را در بین تمام ورزشهایی که بچه ها انجام می دهند ، دارد.
  • از نظر احساسی بر آنها تأثیر می گذارد.توقع زیاد والدین ، ​​مربیان یا فشار همسالان می تواند بر فرزندان تأثیر منفی بگذارد.وقتی کودکان نتوانند انتظارات را برآورده کنند ، ممکن است احساس سرخوردگی و عقب ماندگی کنند.
  • وقتی ورزش های سطح بالا تبدیل به یک شیوه زندگی می شوند ، کودکان دوران کودکی سالمی را که شامل جنبه های دیگر می شود از دست می دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.