روان‌شناسی ورزش

مزایای بازی و فعالیت های گروهی برای کودکان

مزایای بازی و فعالیت های گروهی برای کودکان

مزایای بازی و فعالیت های گروهی برای کودکان

کودکان عاشق بازی هستند و از طریق بازی مهارت های زیادی کسب می کنند. بازی بخشی جدایی ناپذیر از رشد کودک است.از طریق این فعالیت است که بسیاری از مهارت های اجتماعی مورد نیاز در زندگی بزرگسالان شکل می گیرد.بازی و فعالیت های گروهی در تمام مراحل زندگی حیاتی است ، اما مزایای آن برای کودکان بیشتر است.

بازی و فعالیت های گروهی برای کودکان به آنها این فرصت را می دهد تا یاد بگیرند که چگونه با همسالان خود ارتباط برقرار کنند.با کار تیمی، کودکان مهارت های مهم زندگی مانند حل مسئله ، گوش دادن ، رهبری و تفکر خلاق را پرورش می دهند.پرورش مهارت های کار گروهی همچنین باعث ایجاد سطح بالاتری از اعتماد به نفس ، عزت نفس ، همدلی و دلسوزی می شود.

ایرهاکی و هند اسپید از جمله بازی های رومیزی هستند که با استفاده از آنها میتوانید شیرینی و جذابیت بازی های گروهی را تجربه کنید.

فواید بازی های گروهی برای کودکان

توسعه مهارت های اجتماعی

بازی گروهی شامل دو یا چند نفر است و یکی از مهیج ترین ، تجربه تعاملی برای کودکان است.در یک بازی گروهی کودک با افراد جدیدی ملاقات می کند و این به کودکان این امکان را می دهد تا مهارت های اجتماعی خود را به سرعت رشد دهند.

در سن پیش دبستانی ، کودکان نه تنها توانایی انجام فعالیت های گروهی را دارند ، بلکه آنها علاقه بیشتری به بازی در یک گروه با همسالان خود دارند.بازی های گروهی مانند بازی با هند اسپید و بیلیارد و معرفی ورزش های گروهی می تواند به تقویت و توسعه مهارت های ارتباطی و دیگر مهارت ها در این سن کمک کند.

در حین کار با گروهی از افراد ، مهارت های اجتماعی در کودکان رشد می کند.در فعالیت های گروهی ، کودکان در مورد اشتراک و سازش با دیگران که ترکیبی از مهارتهای اجتماعی و کار تیمی است ، بیشتر خواهند آموخت.

بیشتر یاد می گیرند

بازی گروهی و فواید آن برای کودک

وقتی تعداد بیشتری از افراد روی یک قطعه کار می کنند ، به این معنی است که دانش بیشتری استفاده می شود.کودکان کوچکتر به احتمال زیاد چیزهای جدیدی را از کودکان بزرگتر یا بزرگترها یاد می گیرند – حتی اگر در ابتدا متوجه این موضوع نباشند.

البته ، فعالیت های گروهی برای بچه ها معایبی دارد و یکی از آنها این است که برخی از بچه ها ممکن است در یک گروه خیلی خوب کار نکنند. دلایل زیادی وجود دارد که برخی از کودکان ترجیح می دهند به تنهایی مطالعه و بازی کنند ، از جمله بیماری های روحی و خجالتی بودن.این امر همچنین بستگی به این دارد که چه کسی در این گروه قرار دارد ، زیرا بعضی اوقات کودکان ترجیح می دهند ، افراد خاصی مانند والدین یا خواهر و برادران به آنها بپیوندند.

فواید بازی های مشارکتی برای کودکان

بازی های مشارکتی بازی هایی هستند که در آنها رقابت از بین می رود و همکاری حاکم است.هدف اساسی این بازی ها کار گروهی و کمک به یکدیگر برای رسیدن به یک هدف مشترک است.این بازی ها کاربردهای زیادی دارند ، اما یکی از مزیت های اصلی آنها کمک به ایجاد روابط بین شرکت کنندگان است.

فواید بازی های مشارکتی برای کودکان

  • این بازی ها توانایی های اجتماعی ، از جمله توانایی به اشتراک گذاری و مهربانی را افزایش می دهد.
  • بازی های مشارکتی ، خشونت در کودکان خردسال را کاهش می دهد.
  • بازی های مشارکتی ، به همان اندازه که نوعی بازی است ، نوعی یادگیری مشارکتی است.
  • تحقیقات همچنین نشان داده است که بازی های مشارکتی نیز در موقعیت های درمانی برای بهبود توانایی های ارتباطی در کودکان اوتیستیک و از نظر اجتماعی بسیار مفید هستند.
  • بازی های مشارکتی به ارتقاء همدلی کمک می کنند ، زیرا دارای اخلاق اساسی مراقبت و نگرانی متقابل هستند.
  • این بازی ها فاصله زیادی از نیاز به رقابت را ارائه می دهند.مطالعات به طور گسترده نشان داده است که رقابت برای کودکان معایب زیادی دارد.اضطراب را افزایش می دهد و احساس برابری را کاهش می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.