روان‌شناسی ورزش

مزایای سلامتی شنا و چگونگی شرکت در شنا رقابتی

مزایای سلامتی شنا و چگونگی شرکت در شنا رقابتی

مزایای سلامتی شنا

شنا یک فعالیت سالم و کم تأثیر است که فواید جسمی و روحی زیادی دارد.

چرا شنا برای من خوب است؟

شنا نوعی ورزش با تأثیر کم است که در دسترس افراد در هر سنی است. این یک تمرین قلبی و عروقی عالی و همچنین یک تمرین برای کل بدن از جمله بازوها ، پشت و شانه ها را فراهم می کند.

شنا همچنین فعالیتی است که می توانند افراد مبتلا به آسم نیز در هر سنی انجام دهند. اما اگر آسم دارید باید قبل از اینکه به فعالیتهای شدید در استخر بپردازید ، با پزشک خود در مورد شنا صحبت کنید.

 کودکان چه زمانی باید شنا کنند؟

در حالی که چندین راهنما و نظر متفاوت وجود دارد که کودکان باید شنا را یاد بگیرند ، انجمن مربیان و معلمان شنا در استرالیا توصیه می کند که نوزادان می توانند از چهار ماهگی برنامه رسمی را شروع کنند. این مدت به کودک زمان کافی می دهد تا سیستم ایمنی بدن آنها تقویت شود.

برای شنا کودکان نیز لازم است که از مایو شنا بچه گانه حتما استفاده کنند.

شنا کودکان

یادگیری شنا و اعتماد به نفس و آشنایی با آب برای همه مهم است. مهارت شنا ، به ویژه در بین کودکان ، برای امنیت هر فرد اساسی است تا اطمینان حاصل شود که آنها توانایی زنده ماندن در داخل آب را دارند.

حتی اگر کودکان در شنا مسلط باشند ، هیچگاه نباید از نظارت صحیح بزرگسالان غافل شد. چهل و یک کودک بین 0 تا 14 سال در استرالیا بین ژوئیه 2016 تا ژوئن 2017 غرق شدند. استخرهای شنا مکان اصلی غرق شدن در این گروه سنی بوده و بیشتر غرق شدن ها پس از شیرجه زدن کودک در آب رخ داده است.

تحقیقات نشان می دهد بچه هایی که شنا می کنند باهوش تر هستند! محققان موسسه تحقیقات آموزشی گریفیت دریافتند که خردسالانی که در سالهای ابتدایی در شنا شرکت کرده بودند ، طیف گسترده ای از مهارت ها را زودتر از جمعیت عادی به دست آوردند.

آیا کودکان دارای نیازهای ویژه و کودکانی که مشکلات جسمانی دارند می توانند از شنا استفاده کنند؟

شنا می تواند به کودکان دارای نیازهای ویژه کمک کند تا در ضمن داشتن مهارت های حیاتی برای زنده ماندن در آب ، در یک محیط غیر رقابتی تفریح ​​کنند. این فعالیتی است که والدین و خواهر و برادران آنها نیز می توانند در آن شرکت کنند.

فعالیت های مبتنی بر آب برای کودکان کم بینا نیز فوق العاده است زیرا می توانند با استفاده از نقاط مرجع بتونی مانند سطح آب یا کنار استخر ، در مورد تصویر و فضای بدن اطلاعاتی کسب کنند. آب همچنین برای کودکان دارای ناتوانی های چندگانه که سایر محیط ها قادر به ایجاد آن نیستند ، تحریک حسی شدید ایجاد می کند.

چگونه می توانم در شنا رقابتی شرکت کنم؟

شناگران برای حضور در مسابقات باید به یک باشگاه شنا تعلق داشته باشند. میزان آموزش بستگی به توانایی و سن افراد دارد.

از مزیت های بودن در یک باشگاه شنا می توان به بهبود رفتار اجتماعی به دلیل بودن در اجتماع ، تناسب اندام کلی ، مهارتهای مدیریتی سازمانی و زمان و جوایز شخصی در هنگام رسیدن شناگران به اهدافی مانند دستیابی به بهترین زمان شخصی(کورنومترهای متفاوت) در مسابقات اشاره کرد.

آیا می توانم به عنوان یک بزرگسال در شنا رقابتی شرکت کنم؟

بزرگسالان از 18 سال تا 99 سال می توان در شنای رقابتی شرکت کنند .شما برای شرکت در شنای رقابتی می توانید به یک باشگاه شنا پیوسته و در آنجا زیر نظر مربیان به تمرینات مختلف پرداخته و برای مسابقات آشنا شوید .

آیا می توا در استخر فعالیت های ورزشی و تفریحی دیگری انجام داد؟

فعالیتهای تفریحی شنا زیادی وجود دارد که می تواند در استخرهایی مانند ایروبیک هوازی انجام دهید. این یک فعالیت خارق العاده برای همه گروه های سنی به ویژه بالای 50 سال است زیرا این کار برای قلب بسیار عالی است و برای مفاصل نیز بسیار مفید است است .

بازی های آبی مانند Marco Polo یا Pool Tag Survivor نیز راه های خوبی برای لذت بردن از آب است.

شنا تفریحی نیز یک فعالیت کم هزینه ، آرامش بخش و کم تحرک است که تمرین ملایم تری را به بدن می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.