روان‌شناسی ورزش

معرفی ورزش های آبی دنیا

معرفی ورزش های آبی دنیا

معرفی ورزش های آبی دنیا

امروزه ورزش های آبی زیادی وجود دارد مانند اسکی روی آب، موج سواری، شنا و غیره. برخی از افراد سطوح  آرام آب را دوست دارند، در حالی که برخی امواج عظیم و جریان های خروشان را ترجیح می دهد. بنابراین، نماتن، بهترین فروشگاه اینترنتی لباس شنا در این مقاله شما را با جزئیات بیش تری در مورد محبوب ترین ورزش های آبی آشنا می کند.

موج سواری

موج سواری نوعی قایقرانی است که کنترل یک تخته روی آب با بادبان نصب شده روی آن است. در موج سواری سکان وجود ندارد، بنابراین کنترل و چرخاندن و کج کردن و هم چنین هدایت فرد توسط انجام می شود. رشته های مختلفی در موج سواری وجود دارد. می توانید هم بر روی سطحی آرام و هم بر روی امواج سوار شوید و حرکت های جالب مختلفی را انجام دهید. موج سواری با هر شدت باد امکان پذیر است، اما دو راه اصلی برای حرکت وجود دارد:

حالت جابجایی: در این جا تخته با نیروی شناور نگه داشته می شود و تا حدی در آب غوطه ور می شود. سرعت حرکت در این روش نسبتاً کم است، زیرا مقاومت زیادی در برابر آب وجود دارد.

حالت صاف کردن: تخته به دلیل نیروی شناور جریان روی سطح آب نگه داشته می شود.  موج سواری با نیروی باد به اندازه کافی از 6-7 متر در ثانیه و با سرعت کافی بالا امکان پذیر است. با این حال، سوارکاران باتجربه می توانند با بادبان نسبتاً وسیع و بادهایی با سرعت 3-4 متر بر ثانیه حرکت کنند. در حال حاضر، موج سواری روز به روز محبوبیت بیش تری پیدا می کند و نه تنها یک ورزش است، بلکه یک سرگرمی عالی برای طیف گسترده ای از مردم است.

اسنورکلینگ

اسنورکلینگ نوعی شنا در زیر سطح آب مانند غواصی است. با این تجهیزات می توانید دنیای زیر آب را برای مدت طولانی بدون تلاش زیاد رصد کنید. اسنورکلینگ یک سرگرمی نسبتاً محبوب است، به ویژه در میان کودکانی که با علاقه زیادی برای دیدن صدف ها، سنگریزه ها و سایر جزئیات در زیر آب شیرجه می زنندکه می‌توانند صخره ‌های مرجانی، لاک‌پشت ‌های دریایی، ماهی‌ها و سایر آبزیان را مشاهده کنند.

معرفی ورزش های آبی دنیاجت اسکی

اسکی را می توان ترکیبی از موج سواری و اسکیت بورد نامید. این یک ورزش آبی است و با موج سواری تفاوت دارد زیرا برای گرفتن موج نیازی به شنا کردن نیست. برای سوار شدن بر تخته، باید در خشکی بدوید و با پریدن روی تخته، روی آب یا ماسه خیس سر بخورید وحرکت های  ساده یا پیچیده را انجام دهید.

کایت بوردینگ

کایت بورد تخته ای است که برای سواری در حالت مستعد بر روی امواج ساحلی طراحی شده است. کایت بوردینگ به تجهیزات زیادی نیاز ندارد. سوار شدن بر کایت برد بسیار آسان است. به عنوان مثال، موج سواری به مهارت های خاصی نیاز دارد، در حالی که در یک کایت برد می تواند در اولین تلاش موجی را بگیرید. اگر موج خیلی بزرگ است، باید زیر آن شیرجه بزنید تا شما را به ساحل نبرد و بهتر است زمانی شروع کنید که موج حدود دو متر از شما فاصله دارد.

غواصی

غواصی یکی از محبوب ترین راه ها برای استراحت با کل خانواده یا با دوستان است. غواصی احساسات مثبت زیادی را به همراه دارد، زیرا غواصی در زیر آب به شما این امکان را می دهد که دنیای زیر آب را به درستی ببینید و زندگی دریایی را از نزدیک ببینید. امروزه غواصی در بین مردم بسیار محبوب است. قابل ذکر است که برای غواصی به لباس مخصوص نیاز دارید که می توانید از فروشگاه اینترنتی مایو سفارش دهید.

اسکی روی آب

از نظر ظاهری، اسکی روی آب شبیه اسکی روی خشکی است، اما با این وجود تفاوت هایی با هم دارند. اسکی‌های روی آب عریض‌تر هستند، زیرا مهم ترین چیز برای یک ورزشکار شناور ماندن است، بنابراین برای یک مبتدی، بهتر است از عریض‌ترین اسکی‌ها برای تمرین استفاده کنند. اسکی روی آب به چند رشته تقسیم می شود: پرش با اسکی، اسکیت بازی و اسلالوم و هر رشته ای نیاز به اسکی های تخصصی دارد.

ویک بوردینگ

Wakeboarding یکی از محبوب ترین فعالیت های آبی است و سوار بر یک تخته مخصوص روی سطح آب پشت قایق است و به هالیارد چسبیده است. این یک ورزش بسیار دیدنی است.

ویک سرفینگ

ویک سرفینگ یک ورزش نسبتا تماشایی است که به سرعت در محیط های شهری در حال افزایش است، زیرا برای تفریح ​​و سرگرمی دور از اقیانوس ایده آل است. ویک سرفینگ شبیه به ویک بورد است، اما موج سواری بدون اتصالات و هالیارد انجام می شود. برای انجام این کار، قایق به طور ویژه رو به بالاست تا ارتفاع و طول موج  افزایش یابد. سپس ورزشکار شروع به نگه داشتن هالیارد می کند و سپس به سادگی آن را رها می کند و از قایق به سمت موج حرکت می کند.

کایاک سواری

کایاک سواری یک ورزش آبی فعال است و سوار شدن بر روی آب در حالی است که در یک قایق به نام کایاک نشسته ایدبسیار جذاب است. این کایاک بدنه ای باریک، طول بلند و انتهای نوک تیز دارد تا در سریع ترین زمان ممکن از سطح آب عبور کند.

فلای بورد

فلای بورد یک ورزش تکنیکی مدرن است که در مدت کوتاهی در بین طیف وسیعی از مردم محبوبیت زیادی پیدا کرده است، زیرا به معنای واقعی کلمه می توان در هوا اوج گرفت. با کمک فلای بورد می توانید تا 10 متر پرواز کنید و حرکات مختلفی را انجام دهید. از بیرون، این سرگرمی واقعا باورنکردنی به نظر می رسد. همه موفق نمی شوند بار اول بلند شوند، زیرا بسیاری از آنه ا دوباره به آب می افتند، اما پس از تمرین، قطعاً موفق خواهید شد و در آینده نمی توانید تعطیلات بدون چنین جذابیتی را تصور کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.