روان‌شناسی ورزش

ورزشکاران حرفه ای واقعا چه می خورند

ورزشکاران حرفه ای واقعا چه می خورند

ورزشکاران حرفه ای واقعا چه می خورند ؟ در اینجا ما به عنوان ارائه دهنده پوشاک ورزشی از جمله ست ورزشی زنانه وظیفه خود دانستیم تا در در مورد تغذیه ورزشکاران حرفه ای صحبت کنیم.

ورزشکاران برای افزایش عملکرد ورزشی به تغذیه مناسب نیاز دارند. ورزشکاران جوان معمولاً در مقایسه با همسالان خود که کمتر فعال هستند، به پروتئین و کربوهیدرات بیشتری نیاز دارند. هر وعده غذایی فرصتی برای بهبود عملکرد ورزشی و انرژی بخشیدن به عضلات است.

فواید تغذیه سالم برای ورزشکاران جوان:

  • پیشگیری از آسیب
  • تقویت سیستم ایمنی بدن
  • کاهش خستگی و درد عضلانی
  • التیام و ریکاوری عضلات
  • بهبود سطوح انرژی
  • افزایش تمرکز و دامنه توجه

بدن یک ورزشکار به چه چیزی نیاز دارد؟

بیایید با اصول اولیه شروع کنیم: کالری.

کالری چیزی نیست که از آن بترسید. در واقع، کالری تنها واحدی است که برای اندازه گیری انرژی و سوخت بدن شما استفاده می شود. اگر کسی به شما بگوید بنزین برای ماشین شما مضر است، اگر بنزین را از آن بگیرید، چگونه عمل می کند؟مانند یک ماشین، بدن شما یک مخزن است و برای دریافت انرژی و تحرک به کالری نیاز دارد، اما کالری های غیر ضروری به عنوان بافت چربی ذخیره می شوند که به آن چربی نیز می گویند. توصیه ما این است که برای ورزشکاران، رژیم غذایی حاوی 40 درصد کربوهیدرات، 30 درصد پروتئین و 30 درصد چربی ایجاد کنند و حتی در مواقعی این نیاز ها با خوردن و آشامیدن تامین نمی شود و ورزشکار می تواند با خرید مکمل نیاز های ضروری بدن خود را تامین کند.

پروتئین ها باید از گوشت های بدون چربی مانند مرغ، ماهی و گوشت گاو تشکیل شوند. کربوهیدرات ها شامل برنج، نان، ماکارونی و سبزیجات است. به یاد داشته باشید که چربی ها همگی بد نیستند – سعی کنید چربی های سالم شامل روغن ها، کره، آجیل و لبنیات را در برنامه های غذایی خود بگنجانید. کالری ها باید در طول روز در وعده های غذایی کوچکتر به جای چند وعده غذایی بزرگ توزیع شوند. علاوه بر این، وعده های غذایی قبل و بعد از تمرین باید برای جبران کالری استفاده شود.

تغذیه ورزشکاران

مهم است که شما به عنوان یک ورزشکار حرفه ای ، هیدراتاسیون را نیز به خاطر بسپارید. میزان مصرف آب ورزشکاران مبتنی بر عملکرد به بدن آنها بستگی دارد. هدف اصلی ورزشکاران در مورد آب، جلوگیری از خطر کم آبی و افزایش عملکرد است. نوشیدنی های ورزشی را می توان برای جایگزینی الکترولیت های از دست رفته در اثر تعریق استفاده کرد، اما آب همچنان باید در اولویت باشد. ورزشکاران باید 0.5 اونس تا 0.75 اونس آب به ازای هر پوند وزن بدن بسته به سطح فعالیت بنوشند.

ورزشکاران حرفه ای واقعا چه می خورند – تغذیه سالم قبل از مسابقه ورزشی

اگر ورزشکاری هستید که برای یک بازی یا مسابقه آماده می شود، خوردن یک وعده غذایی متعادل از قبل، بخش مهمی از آمادگی شما است. هدف از وعده غذایی قبل از مسابقه این است که مطمئن شوید سوخت کافی برای پشت سر گذاشتن کل رویداد ورزشی دارید. وعده غذایی قبل از رویداد باید به شما انرژی لازم را بدهد و می تواند به جلوگیری از خستگی، کاهش درد گرسنگی و تامین آب بدن کمک کند.

وعده غذایی قبل از بازی خود را سه تا چهار ساعت قبل از رویداد میل کنید. اگر یک رویداد ساعت 8 صبح دارید، حدود ساعت 6 صبح یا 6:30 صبح غذا بخورید، سپس 30 دقیقه قبل از شروع ، یک نوشیدنی ورزشی میل کنید.

اجتناب از غذاهای پرچرب بسیار مهم است. این بدان معناست که از غذاهای سرخ شده، سوسیس، فست فود، لازانیا، سوپ های بر پایه پنیر یا غذاهایی که با کره یا خامه غلیظ درست شده اند، استفاده نکنید.

همچنین از غذاهای پر فیبر خودداری کنید، زیرا باعث ایجاد گاز و نفخ می شوند. این غذاها عبارتند از کلم بروکلی، گل کلم، پیاز، کلم بروکسل، حبوبات یا غلات پر فیبر.

تفاوت رژیم غذایی ورزشکاران با افراد عادی

ورزشکاران حرفه ای واقعا چه می خورند – حقایق فوری…

  • ورزشکاران با ورزش و خوردن یک رژیم غذایی متعادل شامل انواع غذاها به اوج عملکرد دست می یابند.
  • کربوهیدرات ها و چربی ها سوخت بدن را تامین می کنند.
  • استفاده از چربی به عنوان منبع سوخت به شدت و مدت تمرین و همچنین وضعیت ورزشکار بستگی دارد.
  • ورزش ممکن است نیاز ورزشکار به پروتئین را افزایش دهد.
  • ورزشکاران باید با یک متخصص مراقبت های بهداشتی یا مربی ورزشی مشورت کنند تا علاوه بر ایجاد یک برنامه غذایی که برای آنها لذت بخش و در دسترس است در خرید مکمل بدنسازی به آن ها کمک شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.