روان‌شناسی ورزش

پارچه های پنبه ای مناسب فصل تابستان

پارچه های پنبه ای مناسب فصل تابستان

پارچه های پنبه ای مناسب فصل تابستان

ما باید در تابستان لباس های نخی یا پنبه ای بپوشیم، زیرا در تابستان ها معمولاً خیلی عرق می کنیم. این به این دلیل اتفاق می افتد که بدن ما سعی می کند دمای بدن را در حالت عادی نگه دارد و برای اینکه این اتفاق بیفتد، آب بدن را از طریق پوست خارج می کند که به آن عرق می گویند. پارچه نخی ویژگی خاصی دارد که جاذب خوب آب به جذب عرق و قرار دادن آن در جو برای تبخیر آسان کمک می کند.

الیاف پنبه

الیاف پنبه دانه های گیاه پنبه را احاطه کرده است. خواص طبیعی الیاف پنبه چرخاندن آن را به یک نخ قوی آسان می کند. اطراف هر دانه را الیاف پنبه ای زیادی احاطه کرده اند که شبیه موهای بسیار ظریفی هستند. در زیر این لایه دوم از الیاف کوتاه و فازی قرار دارد. اینها به عنوان لینتر شناخته می شوند.

الیاف پنبه به طور گسترده ای در پوشاک، لوازم خانگی و در بسیاری از صنایع دیگر در کاربردهای مختلف استفاده می شود. کاربرد اصلی پنبه در ساخت پارچه های بافته شده و بافتنی است. پارچه‌های پنبه‌ای بعداً بر اساس کاربردها به روش‌های مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

الیاف پنبه

پارچه پنبه ای چیست؟

پنبه فیبر بذر است که از طریق فرآیندهای مختلف ریسندگی، بافندگی، رنگرزی، پردازش مرطوب الیاف پنبه به نخ، نخ‌های رنگارنگ، پارچه‌های رنگارنگ و پارچه‌های ترکیبی (با پلی استر، لیکرا و سایر الیاف نساجی) تبدیل می‌شوند.

پنبه یک الیاف بسیار تنفسی است که مقدار مناسبی از رطوبت را جذب می کند و دارای بافت نسبتاً باز است که اجازه می دهد هوا در پارچه گردش کند. به جرات می توان گفت که پنبه فیبر طبیعی مورد علاقه جهان است.

ویژگی های پارچه پنبه ای

پنبه یکی از پر استفاده ترین پارچه برای لباس است که بیشترین استفاده را در مراکز پخش و تولید کننده های لباس زنانه و تولیدی پیراهن مردانه از تاپ و تی‌شرت‌های ساده و دکمه‌های تا شلوارک راحتی، شومیز، شلوارهای پارچه ای و … دارد. این پارچه اصلی چهار فصل است و آنچه در اصل روی اکثر لباس‌هایی که در بازار می‌بینید، تطبیق پذیری است که آن را به انتخابی عالی حتی برای ملافه، منسوجات و لباس تبدیل کرده است.

 

پارچه های پنبه ای

چرا لباس های از جنس پنبه بپوشیم؟

در مورد پارچه های آب و هوای گرم، پنبه تقریبا همیشه یک انتخاب هوشمندانه است. به همین دلیل است که می‌خواهید برای هوای گرم‌تر تابستان، نخی بپوشید.

1- یکی از ویژگی های اصلی پنبه نرمی و راحتی آن است. مطمئناً مانند بسیاری از الیاف مصنوعی خارش، مواد یا چسبندگی ندارد.

2- پنبه یک فیبر طبیعی ضد حساسیت است و بنابراین بعید است که باعث ایجاد هر نوع واکنش آلرژیک شود.

3- پنبه به عنوان یک الیاف کاملاً همه کاره است، می توان آن را بافته یا در پارچه های مختلف مانند چمبی، کرک یا توری بافته کرد. پنبه را می‌توان نه تنها در لباس‌های ورزشی یا لباس‌های رسمی، بلکه در بسیاری از انواع منسوجات از رختخواب گرفته تا ملحفه‌های خانگی و آشپزخانه نیز یافت.

4- پنبه پارچه‌ای بادوام و پایدار است و معمولاً بعد از یک بار پوشیدن تمیز می‌ماند، بنابراین می‌توانید قبل از اینکه علائم ساییدگی یا بو را نشان دهد قبل از اینکه آن را بشویید، بارها و بارها آن را بپوشید. علاوه بر این، پنبه که یکی از قدیمی ترین الیاف جهان است هزاران سال است که وجود داشته است. این یک فیبر تجدید پذیر و زیست تخریب پذیر است که توسط USDA تنظیم می شود.

5- پنبه نسبت به الیاف مصنوعی مانند پلی استر قابلیت تنفس بیشتری دارد و بنابراین احتمالاً شما را در هوای گرم خنک تر نگه می دارد. همچنین می‌توانید پنبه‌ای تهیه کنید که رطوبت را از بین می‌برد که به ‌طور خاص طراحی شده است تا شما را در حین ورزش خنک‌تر و خشک‌تر نگه دارد.

6- پنبه یکی از پارچه‌های راحت‌تر برای مراقبت است، می‌توانید به راحتی آن را با دست بشویید و بگذارید خشک شود یا می‌توانید به سادگی لباس‌های نخی خود را داخل ماشین لباسشویی بیندازید تا در تمیز کردن خشک صرفه‌جویی کنید.

معایب پوشیدن پنبه

در حالی که پارچه پنبه ای خالص یک انتخاب محبوب برای کسانی است که به دنبال لباس های طبیعی و راحت هستند، پنبه نیز دارای معایبی است.

 

لباس های پارچه ای

1.پنبه به راحتی چین و چروک می شود.

اگر یک تی شرت یا پیراهن 100% پنبه ای پوشیده اید (که مطمئنم شما آن را دارید)، پس می دانید که این پیراهن ها در کمد یا چمدان شما چقدر می توانند چروک شوند. مایه تاسف است که پنبه به راحتی چروک می شود و بنابراین اغلب متوجه می شوید که این چروک ها را اتو می کنید، به خصوص با لباس های حرفه ای خود مانند پیراهن مردانه نخی، شلوار و غیره.

2. پنبه اغلب آبرفت دارد.

همه افراد تجربه کرده اند که لباس هایشان بعد از یک دوره شستشو و خشک شدن تغییر سایز می دهد. علت آن این است که الیاف در معرض آب کوتاه می‌شوند، سپس وقتی لباس را در خشک ‌کن روی حرارت زیاد قرار می‌دهید، به اندازه کوچک می‌شود. به همین دلیل است که اغلب برچسب‌های مراقبتی با دستورالعمل‌هایی برای «خشک‌شوی کم» می‌بینید، خشک کردن روی حرارت کم ممکن است از کوچک شدن جرم جلوگیری کند، اما به محض اینکه لباس‌های نخی خود را بشویید، احتمالاً کمی کوچک می‌شوند. عمده فروشی پیراهن

3. پنبه آب را نگه می دارد

یکی از ویژگی های پارچه پنبه ای این است که مقدار زیادی آب را جذب و در خود نگه می دارد. بنابراین، وقتی عرق می‌کنید، پنبه اغلب رطوبت را حفظ می‌کند که می‌تواند منجر به ناراحتی و بو پس از دوره‌های طولانی پوشیدن شود. به همین دلیل است که ورزش با لباس هایی که از ترکیب پنبه و مواد دیگر ساخته شده اند مفید است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.