روان‌شناسی ورزش

بررسی مهمترین فواید پیاده روی

فواید پیاده روی صبحگاهی

آیا شما چیزی در مورد فواید پیاده روی میدانید؟شکی نیست که پیاده روی از بسیاری جهات برای شما مناسب است.پیاده روی نوعی ورزش است که می تواند سلامت جسمی و روحی شما را به میزان قابل توجهی بهبود بخشد.نه تنها می تواند باعث افزایش عمر شما و جلوگیری از بیماری شود بلکه می تواند انرژی و روحیه شما را نیز تقویت کند.این می تواند استخوان های شما را تقویت کرده و به شما در بهتر خوابیدن کمک کند.علاوه بر این ، مطالعات نشان می دهد که اگر به طور مرتب و به اندازه کافی سریع راه بروید ، می تواند تنها ورزش هوازی برای سالم نگه داشتن قلب و ریه های شما باشد.همچنین قابل دسترسی ، آسان و رایگان است.

برای خرید لباس شنا با شماره های درج شده در این سایت تماس برقرار کنید.

فواید پیاده روی صبحگاهی

فعالیت بدنی زیاد هم پیچیده نیست.چیزی به اندازه یک پیاده روی سریع روزانه می تواند به شما کمک کند زندگی سالم تری داشته باشید.به عنوان مثال ، پیاده روی سریع می تواند به شما کمک کند:

  • وزن سالم خود را حفظ کنید.
  • پیشگیری یا مدیریت شرایط مختلف ، از جمله بیماری های قلبی ، فشار خون بالا و دیابت نوع 2
  • استخوان ها و ماهیچه های خود را تقویت کنید.
  • روحیه خود را بهبود بخشید.
  • تعادل و هماهنگی خود را بهبود بخشید.

البته به یاد داشته باشید که آرام آرام شروع کنید – به خصوص اگر به طور منظم ورزش نکرده اید خوب است. ممکن است هفته اول با پنج دقیقه در روز شروع کنید و سپس هر هفته 5 دقیقه زمان خود را افزایش دهید تا حداقل به 30 دقیقه برسید.

فواید پیاده روی

کالری بسوزانید و وزن کم کنید

پیاده روی ضربان قلب شما را افزایش می دهد و باعث می شود درست مانند سایر اشکال فعالیت های بدنی مانند دویدن ، شنا یا دوچرخه سواری ، انرژی خود را مصرف کرده و کالری بسوزانید. چه مقدار کالری می سوزانید بستگی به سرعت قدم زدن ، چه مدت ، زمین و وزن شما دارد.

سطح انرژی را افزایش دهید

پیاده روی جریان خون را در بدن افزایش می دهد به طوری که خون بیشتری – حاوی اکسیژن و مواد مغذی برای سوخت – می تواند به عضلات بزرگ پاها و مغز برسد. و  این همان چیزی است که باعث می شود احساس انرژی کنید.

تقویت سیستم ایمنی بدن

قدم زدن سریع و منظم همچنین می تواند به شما در جلوگیری از سرماخوردگی ، آنفولانزا یا سایر بیماری های مرتبط با سیستم ایمنی کمک کند. دلیل آن این است که ورزش بدنی مانند راه رفتن ، میزان گلبولهای سفید موجود در خون شما را افزایش می دهد. این سلول ها به عنوان بخشی از سیستم ایمنی بدن با عفونت و سایر بیماری ها مبارزه می کنند.

تاثیر و فواید پیاده روی

تسکین درد

پیاده روی فواید دیگری نیز دارد.این ورزش می تواند با گرم کردن عضلات ، از تسکین درد ناشی از سفتی بدن کمک کند و حرکت آن را آسان تر کند.علاوه بر این ، پیاده روی می تواند سطح برخی از مواد شیمیایی موجود در مغز شما – که از نظر علمی به عنوان انتقال دهنده های عصبی شناخته می شود – افزایش دهد و این به شما کمک می کند تا سیستم عصبی شما به طور مؤثر کار کند. این می تواند نوعی انتقال دهنده عصبی باشد که درد را کاهش می دهد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و اطلاع از قیمت لباس شنا با ما ارتباط برقرار کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.