روان‌شناسی ورزش

بهترین پارچه ها برای لباس های ورزشی

بهترین پارچه ها برای لباس های ورزشی

بهترین پارچه ها برای لباس های ورزشی

  • ما در لباس های ورزشی با عملکرد بالا به دنبال چه چیزی هستیم؟
  • چه پارچه ای برای لباس ورزشی بهترین است؟
  • هر ماده چگونه با این استانداردهای صنعت مطابقت دارد؟

در دوران مدرن ، بازار لباس ورزشی با طیف گسترده ای از اقلام لباس برای هر نوع فعالیت ورزشی و محیطی اشباع شده است. بنابراین می تواند طبیعی باشد که وقتی می خواهید پارچه ای را برای پروژه های گلدوزی لباس ورزشی مناسب انتخاب کنید ، خسته شوید.

در حالی که لباس های ورزشی سفارشی را انتخاب می کنید ، نوع مواد باید یکی از مهمترین عواملی باشد که باید مورد توجه قرار گیرد. زیرا شکل و ظاهر محصول می تواند نتایج بسیار متفاوت داشته باشد. به برخی از بزرگترین ملاحظات نگاهی بیندازید:

  • طراحی – هنگام انتخاب مواد برای گلدوزی ، توانایی آن در دوختن دوزی یک عامل اساسی است. همانطور که بدون آن ، نمی توان به طرح های خاصی دست یافت. علاوه بر این ، لباس ورزشی به ویژه در این دوره از مارک های ورزشی ، به عنوان بیانیه ای مضاعف است – بنابراین آنچه که می تواند در ظاهر و زیبایی با یک ماده بدست آید ، بسیار مورد توجه است.
  • راحتی – هنگام ورزش ، آخرین چیزی که می خواهید احساس ناراحتی لباس شماست. حواس شما را پرت کرده و شما را از منطقه خارج می کند. شما چیزی نرم ، اما قابل انعطاف پذیری و مقاوم در برابر کشش می خواهید ، بنابراین هنگام شرکت در یک فعالیت شدید تحرک کامل داشته باشید.
  • وزن و دوام – لباس های کاربردی باید سخت پوشیده باشند. زیرا مواد در هنگام ورزش و فعالیت های ورزشی تحت فشار قابل توجهی قرار می گیرند. وزن لباس نیز بسیار مهم است زیرا در بسیاری از ورزشها هر اونسی که بی دلیل می پوشید انرژی شما را از بین می برد و عملکرد و نتایج را بدتر می کند.
  • تنظیم رطوبت – لباس های ورزشی کاربردی باید تنفس کنند تا بتوانند رطوبت مانند عرق را از بدن به بیرون مواد انتقال دهند و بدون مشکل باشد. اگر لباس این کار را انجام ندهد ، هر کسی که آن را بپوشد خیلی گرم یا خیلی سرد می شود ، که می تواند باعث آسیب دیدگی مانند گرفتگی عضلات و گرفتگی عضلات شود.
  • محافظت در برابر عناصر – با در دسترس قرار گرفتن موادی که ضد آب و در برابر باد مقاوم هستند ، این ویژگی بسیار مهمتر شده است. در بعضی از مناطق آب و هوایی ، این باید نزدیک به بالای لیست باشد زیرا شرایط بدون حفاظت خطرناک است.
  • قیمت – البته ، قیمت مواد همیشه مهمترین است. اگر هزینه چیزی بیشتر از رقبای خود باشد ، باید عملکرد بسیار بهتری داشته باشد یا یک امتیاز فروش منحصر به فرد داشته باشد که ایجاد لباس ورزشی را برای آن جذاب تر کند. به خصوص در اقتصاد خریداران امروز که مصرف کنندگان تمام قدرت و سود را دارند دائماً تحت فشار قرار می گیرند.

در اینجا بهترین پارچه ها برای لباس های ورزشی را نام برده ایم:

پنبه

بهترین پارچه ها برای لباس های ورزشی

بهترین پارچه ها برای لباس های ورزشی

در گذشته ، اتفاق نظر عمومی بین متخصصان صنعت این بود که پنبه ماده ای است که عرق را جذب نمی کند ، بنابراین گزینه مناسبی برای سایش فعال نیست. با این حال ، از اواخر وقت ، لباس های ورزشی پنبه ای دوباره احیا می شوند ، زیرا در مقایسه با سایر مواد مدیریت بوی بهتری دارند. قابل تنفس است و از محصولات جانبی فعالیت مانند بوی بد و بو ممانعت نمی کند.

با این حال ، وقتی صحبت از جذب سریع عرق می شود ، پنبه در مقایسه با رقبای مدرن تر و پیشرفته تر از لحاظ فنی ، هنوز عقب است.

کالیکو

بهترین پارچه ها برای لباس های ورزشی

بهترین پارچه ها برای لباس های ورزشی

کالیکو یک ماده فرعی از پنبه است. این یک نسخه پردازش نشده از پنبه است – اساساً به این معنی است که دقیقاً با همان فرآیند ساخته شده است ، اما تولید آن قبل از پردازش کامل پنبه متوقف می شود.

این ماده بسیار جاذب است ، که باعث می شود انتخاب مناسبی برای لباس های فعال باشد. همچنین ، با استفاده از کولیس ، تمام تلاش خود را در قبال محیط انجام می دهید زیرا یک گزینه عالی سبز است. همچنین کالیکو به دلیل ناتمام بودن ، و غیر رنگی و خام ماندن ، معمولاً بسیار ارزان است. اشکال آن در جنبه های زیبایی است – زیرا شما باید در مرحله بعدی روند ، رنگ را به مواد وارد کنید.

اسپندکس

بهترین پارچه ها برای لباس های ورزشی

اسپندکس یکی دیگر از متداول ترین انواع موادی است که در لباس های ورزشی و ورزشی استفاده می شود. این به دلیل کشش زیاد آن است که باعث می شود لباس برای حرکات شدید چابک و راحت باشد. در حقیقت ، شناخته شده است که این ماده 100 برابر بیشتر از اندازه اصلی خود کشیده شده است ، و این ماده را به عنوان ماده مورد علاقه تولید کنندگان لباس ورزشی در سراسر جهان تبدیل کرده است.

همچنین شناخته شده است که این ماده عرق را به سرعت جذب می کند ، نفس می کشد و خشک می شود – بنابراین به طور کلی برای مواد ارزان قیمت ، غنی از ویژگی و قابل انعطاف یک انتخاب عالی است. تنها اشکال این است که گلدوزی دشوار است زیرا مواد طراحی دوخت را به خوبی نگه نمی دارد.

پلی استر

بهترین پارچه ها برای لباس های ورزشی

پلی استر نوع متداول دیگری است که در لباس ورزشی استفاده می شود. در اصل پارچه ای است که از الیاف پلاستیکی ساخته شده است – و باعث می شود وزن آن سبک ، بدون چین و چروک باشد ، ماندگار و قابل تنفس باشد. ماهیت آن غیرجذب است ، به این معنی که عرق شما توسط این پارچه جذب نمی شود بلکه در قسمت خارجی مواد به خودی خود خشک می شود.

یکی دیگر از مهمترین دلایل اینکه پلی استر به عنوان یکی از گزینه های محبوب تولید کنندگان برتر لباس ورزشی شناخته می شود ، به دلیل مقاومت و دوام بالایی است که از خود نشان می دهد. الیاف پلی استر با مقاومت بالا می توانند حرکات تکراری و قوی ورزشکاران را تحمل کنند و برای مدت طولانی تری نسبت به رقبا دوام می آورند ، در حالی که در مقیاس مواد قابل مقایسه نسبتاً ارزان هستند.

پلی استر همچنین دارای خواص عایق بندی شگفت انگیزی است ، و این گزینه ای عالی برای محیط هایی است که می توانند ترکیبی از هوای گرم و سرد را بدست آورند.

جهت اطلاع از قیمت و خرید لگ ورزشی زنانه با پارچه های نایلون ، پنبه ، پلی استر و اسپندکس کلیک کنید.

میکروفیبر

بهترین پارچه ها برای لباس های ورزشی

میکروفیبر ، همانطور که از نامش پیداست ، ماده ای است که از الیاف ریز ریز با تراکم خطی حداکثر یک منکر ساخته شده است. این بدان معنی است که میکروفیبر دارای نخ هایی است که 100 برابر موهای انسان ریزتر است. این ماده کاملاً ساخته دست بشر است که با استفاده از ترکیبی از پلی استر و پلی آمید تولید می شود.

این فرآیند ترکیب ، استفاده از آن را به مواد گران قیمت در مقیاس وسیع تبدیل می کند – بنابراین هر محصول تولیدی گران تر است.

به احتمال زیاد میکرولیاف را در تولید لباس های ورزشی ، حوله ها و لباس های ورزشی مشاهده خواهید کرد ، زیرا مواد از نظر ماهیت بسیار جاذب هستند و ساینده نیستند.

مصنوعی

بهترین پارچه ها برای لباس های ورزشی

در ابتدا لباس های ورزشی مصنوعی به عنوان جایگزینی برای افرادی که از لباس ورزشی لاستیکی و پلاستیکی مریض بودند و باعث گرم شدن بیش از حد آنها می شد تصور می شدند.

از مواد مصنوعی می توان نه تنها برای لباس بلکه سایر وسایل ورزشی مانند نوارهای زانو و آرنج نیز استفاده کرد. این ماده قابل تنفس است و همچنین به سرعت عرق را جذب می کند تا شما را در حین ورزش خنک نگه دارد.

عیب لباس ورزشی مصنوعی بیشتر به نحوه ساخت آن بستگی دارد. با استفاده از سنتز شیمیایی تولید می شود ، که محصولات جانبی تجدید ناپذیری ایجاد می کند ، که برای محیط زیست خوب نیست.

الیاف بامبو

بهترین پارچه ها برای لباس های ورزشی

اگر لباس فعال فوق العاده نرم و در عین حال رطوبت ساز می خواهید ، به بامبو بروید. تفاله بامبو پارچه ای طبیعی تولید می کند که سبک بوده و ماهیتی ضد الکتریسیته ساکن دارد. الیاف بامبو همچنین رطوبت ساز است و آن را به یک لباس ورزشی کاملاً بدون بو تبدیل می کند. همچنین محافظت شگفت انگیزی در برابر اشعه ماورا بنفش ایجاد می کند ، بنابراین پوشیدن آن برای مدت طولانی در معرض آفتاب مشکلی ایجاد نمی کند.

به طور کلی ، فیبر بامبو را می توان تقریباً برای هر کاربردی که در آن پنبه استفاده می شود ، استفاده کرد. حتی ممکن است برخی از تولیدکنندگان این نوع پارچه را به پنبه ترجیح دهند به دلیل ویژگی های قابل توجهی که به نفع فرایندهای تولید و تولید است.

به عنوان مثال ، پارچه بامبو بسیار تنفس می کند ، و همچنین کشش آن از پنبه نیز بیشتر است. بافتن این پارچه در پارچه های دیگر با تعداد نخ زیاد آسان است ، و لباس های حاصل اغلب نازک تر از لباس های پنبه ای خود هستند در حالی که در شکل پذیری مشابه یا بیشتر هستند.

نایلون

بهترین پارچه ها برای لباس های ورزشی

اولین الیاف مصنوعی تجاری مناسب برای ساخت جوراب های زنانه بسیار معروف بود. اما هم اکنون به طور گسترده ای در ساخت انواع لباس های ورزشی برای ساخت انواع پارچه های ضد باد ، لباس های ورزشی و لباس ورزشی استفاده می شود.

نایلون در برابر کشش ، خشک شدن سریع و مقاوم در برابر کپک است. همچنین فوق العاده تنفس می شود. پارچه اجازه می دهد هوای خنک به پوست برسد و همچنین عرق را از روی پوست به سطح پارچه می کشد ، جایی که می تواند با خیال راحت تبخیر شود – و شما را راحت و با درجه حرارت کنترل می کند.

گور تکس

بهترین پارچه ها برای لباس های ورزشی

هنگام دویدن ، دوچرخه سواری یا پیاده روی ، باید از بدترین عناصر محافظت کنید. در این سناریوها ، gore-tex بهترین دوست شما است. این غشای مصنوعی در حالی که به خودی خود پارچه ای نیست ، پارچه های معمولی را می پوشاند ، و آن را ضد آب و ضد باد می کند – اما در عین حال به پوست اجازه می دهد در هنگام فعالیت های سخت تنفس و عایق شود.

Gore-Tex یک ماده ترکیبی است که برای ساخت لباس های ورزشی استفاده می شود. مانند کت ، کیف و دستکش ، بلکه کفش مخصوص دویدن. برای لباس هایی که باید با دوام باشند اما در برابر شرایط سخت فوق العاده مقاوم هستند بسیار مناسب است.

صرف نظر از این خصوصیات ، هنوز ماده ای قابل تنفس است که برای ورزشهای با شدت بالا گزینه مناسبی است. اصولاً باد و آب را در خارج نگه می دارد اما باعث تبخیر عرق می شود.

کلام نهایی

اولین چیزی که باید به خاطر بسپارید بهترین پارچه برای لباس ورزشی چیست ، نیاز مصرف کننده است. فعالیتهای مختلف ورزشی به نوع خاصی از لباس نیاز دارد. به عنوان مثال ، ورزش هایی مانند فوتبال و بسکتبال به پوشاک گشاد و راحت نیاز دارند. از طرف دیگر ، در صورت پوشیدن لباس گشاد ، فعالیت هایی مانند دوچرخه سواری یا دویدن می تواند خطرناک باشد ، زیرا شلوارهای گشاد به راحتی در پدال های دوچرخه گره می خورند. ورزش های زمستانی مانند اسکی ، به ماده ای نیاز دارند که بدن را به درستی از عناصر عایق بندی کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.