روان‌شناسی ورزش

تاریخ ژیمناستیک جهان

تاریخ ژیمناستیک جهان

تاریخ ژیمناستیک جهان

ژیمناستیک از کجا و چگونه شروع شد؟
ورزش های ژیمناستیک شامل اجرای منظم تمرینات با استفاده از حلقه ها، میله ها و سایر ابزارها برای رقابت یا بهبود قدرت بدن ، افزایش چابکی ، هماهنگی اصلی اعضای بدن و تهویه بدن بهتر است. ژیمناستیک یک کلمه یونانی باستان است که به معنای ورزش برهنه است. این ورزش ترکیبی از مهارت های بدنی مانند کنترل بدن، قدرت، و مهارت های آکروباتیک است که همه به شیوه ای هنری انجام می شوند. این نیاز به نظم و انضباط دارد و توسط زنان و مردان در کلوپ های محلی، مدارس و کالج ها و دانشگاه ها قابل اجرا است.

تاریخچه ژیمناستیک 

ژیمناستیک در یونان در سالهای اولیه تمدن برای کمک به رشد بدن از طریق تمریناتی مانند دویدن، پرش، شنا، پرتاب، کشتی و وزنه برداری آغاز شد. بسیاری از فعالیت ها حتی قبل از شروع ژیمناستیک توسط یونانیان انجام می شد. یونان باستان برای آمادگی جسمانی بسیار ارزشمند بود و مردان و زنان این تمرینات شدید را انجام می دادند. پس از فتح یونان توسط رومی ها، آنها ژیمناستیک را به یک ورزش رسمی تبدیل کردند و در سالن های بدنسازی برای جنگ تمرین می کردند. با این حال، با کاهش رومی ها در یونان، تعداد افرادی که ژیمناستیک بازی می کردند بسیار کاهش یافت و فقط غلت زدن به نوعی سرگرمی تبدیل شد.

ژیمناستیک مدرن

در سال 1774 یوهان برنهارد باداوو شروع به گنجاندن تمرینات بدنی و سایر دستور العمل ها در برنامه درسی مدرسه خود دسا زاکسن کرد. این امر منجر به نوسازی این ورزش شد و باعث شد تا کشورهای آلمانی در این رشته ها در رتبه های برتر قرار گیرند. فریدریش لودویگ ژان از آلمان پدر مدرن محسوب می شود زیرا او در سال 1700 میلادی میله های کناری، میله های موازی، تیرهای تعادل، میله های افقی اسب پومل و حوادث پرش را توسعه داد. اسب پومل منجر به چندین حادثه مرگبار شد و اگر از خود می پرسید از کدام تجهیزات ژیمناستیک استفاده نشده است. این اسب پومل است که منجر به فلج و مرگ بازیکنان می شود. در سال 1800 ژیمناستیک در آلمان و سوئد به سرعت رشد کرد. گرت موت از سوئد با افزودن حرکات برازنده و موزون به این ورزش، ژیمناستیک را توسعه داد.

در سال 1811 ، مدارس جهان در برلین برای ترویج این نسخه از این ورزش افتتاح شد و بعداً باشگاه های زیادی در اروپا و انگلیس تشکیل شد. دکتر دادلی آلن سارگنت این ورزش را در دوران جنگ داخلی به ایالات متحده معرفی کرد و این ورزش را در چندین دانشگاه تدریس کرد. دکتر دادلی با توسعه بیش از 30 مورد از مواردی که برای انجام بازی مورد استفاده قرار گرفت معتبر است. در سال 1880 ، مهاجران اروپایی که به ایالات متحده مهاجرت کردند نیز نحوه بازی را به آمریکایی ها آموختند. بعد از آن باشگاههایی مانند Turnverein و sokols گروهها تشکیل شدند که ژیمناست در آن زمان به عنوان چرخان شناخته می شد. ژیمناستیک مدرن شامل وزنه برداری و کشتی نبود اما بر رقابت تأکید داشت.

رقابت

در سال 1896 در اولین بازیهای المپیک، ژیمناستیک مردان برنامه ریزی شد. ژیمناستیک تا سال 1924 بخشی از برنامه های بازی های المپیک بود. در سال 1936 مسابقات ژیمناستیک زنان المپیک آغاز شد و این یک بازی همه جانبه بود. در سال 1952 مسابقات ژیمناستیک رسماً به بازیهای المپیک اضافه شد. در مسابقات المپیک مردان آلمان، سوئد، ایتالیا و سوئیس تحت سلطه بودند. با این حال، در اواخر سال 1950، ژیمناست اصلی مرد از ژاپن، اتحاد جماهیر شوروی و اروپای شرقی آمد. از جمله اجراهای معروف ژیمناستیک می توان به اولگا کوربوت از اتحاد جماهیر شوروی که در سال 1972 شرکت کرد و نادیا کومانسی از رومانی که در المپیک 1976 شرکت کرد اشاره کرد.

فروشگاه پوشاک ورزشی نماتن عرضه کننده لباس ژیمناستیک پسرانه و دخترانه در مدل ها و طرح های جدید و با کیفیت بالا می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.