روان‌شناسی ورزش

حرکات ژیمناستیک با لباس چاق کننده

انواع حرکات در ژیمناستیک

مقدمه

با گسترش و مدرن شدن علوم ورزشی دیگر متوجه شده‌اید، که تنها با ورزش کردن می‌توان سلامتی خود را در آینده تضمین کرد. آینده‌ای که بیماری و دردی در آن احساس نخواهد شد. یکی از این رشته‌های ورزشی ژیمناستیک می‌باشد. این ورزش با پوشیدن لگ‌ ورزشی زنانه کامل‌تر خواهد شد. اصولا افرادی به دنبال این رشته ورزشی می‌روند، که یک هماهنگی خوب بین اعضای بدن، تعادل، قدرت انعطاف پذیری بالا و چابک بودن را می‌طلبند. این رشته ورزشی امروزه علاوه بر کودکان در بزرگسالان هم رونق پیدا کرده است. اما این رونق پیدا کردن به دلیل وجود حرکاتی زیبا و هیجان انگیز است، که با لباس‌های مخصوص انجام می‌شود، به خصوص اگر این لباس‌ها یک لباس چاق کننده باشد. در ادامه مطلب سعی کردیم تا اطلاعات مفید و کامل را در خصوص انواع حرکات در ژیمناستیک در اختیار شما قرار دهیم.

تاریخچه ژیمناستیک

قبل از اینکه بخواهیم در مورد حرکات ژیمناستیک و چیستی آن سخن به میان آوریم، بهتر است نگاهی به تاریخچه و قدمت این ورزش دوست داشتنی داشته باشیم. وقتی به خیلی قبل یا سال‎های پیش بر می‌گردیم، رد پای ژیمناستیک با لباس ژیمناستیک پسرانه را در مصر و چین می‌بینیم. در صورتی که چنین نیست.

جایگاه و خاستگاه اصلی این فعالیت ورزشی، از یونان نشأت می‌گیرد. زیرا در یک دوره‌ای در یونان، فراگرفتن فعالیت و ورزش‌های نظامی بر همه افراد واجب گردید. هر فردی باید این آموزش‌ها را می‌دید، تا در شرایط جنگ و بحران به راحتی از خود مراقبت و نگهداری کند. با استفاده از همین ژیمناستیک، بدن خود را ورزیده کردند و آموزش‌های نظامی را فرا گرفتند. کم کم این فعالیت وارد مدرسه دانش آموزان شد و ژیمناستیک را کم و بیش یاد گرفتند. اما به تدریج همه‌ی افراد به این رشته ورزشی علاقه مند شدند و به دنبال حرفه‌ای‌تر شدن در این زمینه رفتند. امروزه حرکات ژیمناستیک با لباس چاق کننده طرفداران زیادی دارد.

حرکات ژیمناستیک با لباس چاق کننده

انواع حرکات در ژیمناستیک

همان‌طور که می‌دانید، حرکات ورزشی هر کدام لباس خاص خود را دارند. رشته‌ی ژیمناستیک هم از این قاعده مستثنی نمی‌باشد. لباس پسرانه این ورزش، شامل سه تیکه‌ی شلوار یا شورت کوتاه، شورت زیرین دوبنده و دو بنده کشی می‌باشد که با پوشیدن آنها به انجام حرکات زیر می‌پردازند. در ادامه به معرفی انواع حرکات در ژیمناستیک می پردازیم.

  • حرکت نیم وار با لباس چاق کننده

یکی از حرکات معروف البته بسیار زیبا در این ورزش، حرکت نیم وار می‌باشد. این حرکت زمانی که با لباس‌های چاق کننده‌ای که درون آنها را با هوا یا گاز پر کرده‌اند، انجام شود، بسیار زیباتر می‌گردد. این حرکت خود به چند بخش پشتک زدن، ایستادن روی دست، سپس برگشت به حالت اولیه تقسیم بندی می‌گردد.  همانطور که پیشتر گفتیم، استفاده از این لباس فقط در حد زیبا نشان دادن هرچه بیشتر حرکات است و البته حرکت زدن با آن هم سخت‌تر می‌باشد. اما برای چند دقیقه استفاده، جذاب به نظر می‌رسد.

  • حرکت نیم پشتکی

این حرکت چیزی شبیه حرکت قبلی است. اما با آن یک تفاوت اساسی دارد. تنها  تفاوت آن این است که ژیمناست اول با لباس‌های مخصوص ژیمناستیک پسرانه یا دخترانه‌ای که به تن دارد، شروع به دویدن می‌کند. اما به جای اینکه به سمت عقب حرکت کند‌ به سمت جلو می‌رود.

  • حرکت پل برگردان یا چرخش به سمت جلو

اصولا خانم‌ها یا دختر خانم‌ها علاقه شدیدی به اجرا این حرکت دارند و آن را به زیبایی به اجرا در می‌آورند. این حرکت چیزی شبیه حرکت قبل است. اما در هر بار حرکت یک قدم به سمت جلو برمی‌دارید و حرکت زیبا چشم نواز را به نمایش می‌گذارید.

حرکات ژیمناستیک پسرانه

  • حرکت چرخ و فلکی

اصولاً لگ‌های ورزشی یکی از پوشش‌های مخصوص و منحصر به فردی برای بانوان در ورز‌ ها و فعالیت های ورزشی می‌باشد. در این حرکت هم قطعاً وجود یک لگ چسبان و رنگارنگ به زیبایی هرچه تمامتر این حرکت می‌افزاید. برای اجرای این حرکت، ژیمناست در ابتدا دست‌های خود را روی زمین گذاشته و پاهای خود را از هم جدا کرده سپس شروع به چرخیدن می‌کند. این چرخش را باید تا جایی ادامه دهید، که به یکباره به حالت ایستاده قرار بگیرید.

  • حرکت کرانس هند استند ای

همه حرکاتی که پیشتر اشاره کردیم جزء حرکات زمینی به حساب می‌آیند. این حرکت هم یکی دیگر از حرکات زمینی می‌باشد، که ژیمناست کار عزیز بر روی دست‌های خود می‌ایستد و در فاصله بسیار نزدیکی با زمین قرار می‌گیرد.

  • حرکت قیچی در ژیمناستیک

خیلی از ژیمناست‌های عزیز علاقه دارند که با لباس‌های مخصوص، همانند لباس چاق کننده این حرکات را به معرض نمایش بگذارند. در این حرکت ژیمناست پای خود را در حالت پرش به صورت قیچی در می‌آورد، که بهتر است برای حرکت آزادانه حتما از لباس‌های ژیمناستیک زیبای پسرانه استفاده شود، تا علاوه بر راحت بودن و کشش بالا در انجام حرکات، استایل خاصی را به بدن ورزشکار بدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.