روان‌شناسی ورزش

لباس شنای خوب چه ویژگی ‌هایی دارد

لباس شنای خوب چه ویژگی ‌هایی دارد

لباس شنای خوب چه ویژگی هایی دارد

اگر می خواهید شنا کنید، موج سواری کنید، تخته پارو بزنید، بدوید، والیبال ساحلی بازی کنید و سایر فعالیت ها را در ساحل یا استخر انجام دهید، به یک لباس شنا احتیاج دارید، بنابراین شما باید لباس شنای مناسب پیدا کنید تا احساس خوبی داشته باشد و اعتماد به نفس شما را تقویت کند. هنگام انتخاب لباس شنا، باید موارد زیادی را در نظر بگیریم. مهمتر از هر چیز دیگری لباس شنا شما باید راحت و بادوام باشد. شما به احتمال زیاد زمان زیادی را در لباس شنای خود خواهید گذراند و همچنین هنگام پوشیدن لباس شنا به حرکات شدید بدن خود احتیاج خواهید داشت. به دلیل این حقایق، ضروری است که شما یک مایو خوب و راحت را بدست آورید.

اگر بیش از یک بار در هفته به عنوان بخشی از رژیم تناسب اندام یا تمرینات خود در استخر شنا می کنید، باید لباسی را از فروشگاه اینترنتی مایو خریداری کنید که واقعاً دوام داشته باشد!کلر موجود در استخرها می تواند باعث شکستن الیاف موجود در مایو و باعث محو شدن و کشش آن شود. انتخاب مناسب لباس شنا به شما کمک می کند تا بهترین نتیجه را از لباس شنای خود بگیرید. لباسی را انتخاب کنید که در برابر اشعه ماوراء بنفش مقاوم باشد.

برای جلوگیری از تغییر رنگ لباس شنا، آن را بلافاصله پس از استفاده، در آب شیرین سرد و با صابون ملایم یا مواد شوینده مخصوص شنا بشویید و اجازه دهید در سایه خشک شود. هرگز لباس شنای خود را بیرون و در معرض نور خورشید آویزان نکنید و هم چنین آن را در ماشین لباسشویی قرار ندهید. هر دو این موارد به مایو شما آسیب می زند.

اندازه متناسب را بخرید

بزرگترین چالش هنگام خرید لباس شنا زنانه، تعیین اندازه است.بهترین راه برای اطمینان از به دست آوردن اندازه مناسب، یادداشت برداری دقیق از اندازه گیری های خود است. هنگام انتخاب لباس شنا ، به سایز آن توجه کنید و اندازه متناسب با خود را خریداری کنید ، چون در لباس شنای خیلی کوچک و یا بزرگ شما احساس راحتی نخواهید کرد.اندازه گیری خود را فقط بر اساس اندازه لباس خود یا اندازه گیری لباس شنای قدیمی قرار ندهید. به اینکار به نتیجه مطلوب نخواهید رسید.

نیازهای خود را شناسایی کنید

خریداران لباس شنا بسته به اینکه در استخر شنا می کنند یا فقط آفتاب می گیرند ، نیازهای مختلفی دارند. شناسایی آنچه شما از خرید خود نیاز دارید کلیدی است ، بنابراین می توانید هوشمندانه خرید کنید و از اتلاف وقت و پول خود خودداری کنید.با شناسایی نیازهای خود و سپس خرید مایو خود ، احتمال هدر رفتن پول برای لباس شنا که متناسب با نیاز شما نیست ، کمتر می شود.

مواد لباس شنا

هنگام انتخاب لباس شنا بهتر است بررسی کنید که لباس شنا از چه نوع موادی ساخته شده است. لباس های شنا در سبک ها، رنگ ها و مواد متنوعی وجود دارند که لازمه انتخاب مناسب ، داشتن اطلاعات کامل در مورد همه آنهاست. بعضی از مواد برای ماندگاری بیشتر در آب کلر دار طراحی شده اند و برخی از مواد احساس نرمی و لوکس تری را برای پوست ایجاد می کنند.

به عنوان مثال: بهترین انتخاب برای شناگران عادی خرید لباس شنای مبتنی بر پلی استر استPBT. برای مقاومت در برابر اثرات مضر کلر طراحی شده است. این لباس های شنا در برابر کمرنگ شدن و افتادگی 20 برابر بیشتر از لباس شنای مبتنی بر Lycra مقاومت می کنند!

لباس شنا مخصوص شناگران حرفه ای باید ویژگی های زیر را دارا باشد:

  • مقاوم در برابر کلر
  • زمان خشک شدن سریع – برای جلوگیری ازجذب آب ووزن اضافی
  • انعطاف پذیری و دوام بالا – پس از چندین ماه استفاده شکل خود را حفظ کند.
  • لباس شنای رقابتی باید از مواد با کیفیت ساخته شود.

امیدوارم مطالب ارائه شده در این مقاله ، به شما برای انتخاب بهترین و مناسب ترین مایو کمک کند.اگر در این زمینه به اطلاعات جامع تری نیاز دارید ، دیگر مقالات این سایت را نیز مطالعه کنید.از همراهی شما سپاسگزاریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.