روان‌شناسی ورزش, ورزش ژیمناستیک

چه لباسی برای تمرینات ژیمناستیک مناسب است؟

آیا کنجکاو هستید بدانید که چه لباسی برای تمرینات ژیمناستیک فرزند شما مناسب است؟ براساس سن و جنسیت ژیمناست، گزینه‌های متعدی وجود دارد. لباس ژیمناستیک دخترانه که به اصطلاح «لئوتارد» نامیده می‌شود، شبیه به مایو شناست با این تفاوت که اندکی ضخیم‌تر از آن است.
ویژگی‌های لئوتارد مناسب

پیدا کردن یک لئوتارد مناسب،‌ به نظر کار ساده‌ای می‌رسد، اما بیشتر از آنچه تصور می‌کنید وقت‌گیر است! مهم‌ترین فاکتور در رابطه با مایو ژیمناستیک، راحتی آن است،‌ به این معنی که کاملا روی تن بنشیند. ورزشکار با پوشیدن لباس باید احساس امنیت و راحتی داشته باشد و فشاری احساس نکند. همچنین از ظاهر لباس راضی باشد و اعتماد به نفس بالایی از جانب لباس به او القا شود. در واقع ترکیب عملکرد عالی با زیبایی ظاهری، تمام چیزی است که یک ژیمناست از لباس ژیمناستیک انتظار دارد!

جنس لباس ژیمناستیک

برای دوخت لئوتارد یا همان مایو ژیمناستیک از پارچه‌های مختلفی استفاده می‌شود. پارچه‌ای که عمدتا برای این مورد، کاربرد دارد، فلامنت تیپ لاکرا است. ویژگی‌های کلی این پارچه به شکل خلاصه عبارت است از:

  • ماندگاری طولانی مدت و کشسانی بالا

لاکرا که گاهی از آن با عنوان اسپندکس نیز یاد می‌شود،‌ دوام بالایی دارد. به همین خاطر،‌ در طی تمرینات مداوم، دچار آسیب‌‌هایی مانند پارگی یا شل شدگی نمی‌شود. به‌علاوه کشسانی بالای این پارچه این امکان را به ژیمناست می‌دهد که به راحتی حرکات کششی دشوار را انجام دهد.

  • زیبایی ظاهری در عین حفظ شکل اولیه

گرچه که کشسانی پارچه اهمیت زیادی دارد اما برخی از ژیمناست‌ها پارچه‌های متالیک با کشسانی اندک را ترجیح می‌دهند چون جذابیت زیادی دارد و برای مسابقات کاملا مناسب است. اما مایو ژیمناستیک پس از هربار استفاده،‌ مورد شستشو قرار می‌گیرد و باید از جنسی باشد که پس از شستشو،‌ شکل خود را حفظ کند.

  • جنس نرم و لطیف

اغلب پارچه‌های ورزشی که برای فرایند چاپ سابلیمیشن مورد استفاده قرار می‌گیرند،‌ پس از فرایند انتقال رنگ،‌ خشک می‌شوند. اگرچه پیدا کردن پارچه‌ای که لطافت و نرمی آن،‌ تحت حرارت‌ بالا تغییر نکند،‌ کار چندان راحتی نخواهد بود،‌ اما این موضوع،‌ حائز اهمیت بسیاری است.

اگر به دنبال پارچه‌ای باشیم که از دوام بالا،‌ عدم تغییر شکل پس از شستشو، تنفس‌پذیری، لطافت و نرمی و کشسانی بالا برخوردار باشد،‌ فلامنت‌های ورزشی گزینه‌های مناسبی هستند. فلامنت ورزشی فول لاکرا علاوه بر اینکه تمام ویژگی‌های مهم ذکر شده را دربر دارد، جذابیت مورد انتظار ورزشکار را نیز فراهم می‌کند. فرایند تکمیل این پارچه به گونه‌ای است که ظاهر شاین‌دار زیبایی به لباس می‌بخشد و باعث درخشش بیشتر ژیمناست در عرصه مسابقات می‌شود.

منبع:

www.garlandactivewear.com

1 دیدگاه در “چه لباسی برای تمرینات ژیمناستیک مناسب است؟

  1. sina گفت:

    مطلب جالبی بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.