روان‌شناسی ورزش

بهترین زمان برای شروع ژیمناستیک چه سنی است؟

بهترین زمان برای شروع ژیمناستیک

بهترین زمان برای شروع ژیمناستیک

این سوالی است که مطمئنا بسیاری از شما از متخصصان ورزشی ژیمناستیک می پرسید. ممکن است فکر کنید کودک شما خیلی کوچک است یا شاید سنش برای شروع زیاد باشد. صرف نظر از شرایط، امیدواریم که خواندن این پست خیال شما را از این بابت راحت کرده و به سوالات شما پاسخ دهد.

ژیمناستیک یک ورزش عالی برای تناسب اندام و افزایش انعطاف بدنی است. شما برای صعود به سطح رقابتی نیاز به زمان، تمرین، صبر و انعطاف پذیری زیادی دارید. اگر کودک شما علاقه مند است ژیمناستیک را امتحان کند، بهتر است مطمئن شوید که برایا این کار آماده است.

در سالن های ورزشی مدال طلا در مورد زمان آماده شدن کودک شما برای کلاس های ژیمناستیک و ثبت نام در آنها در چه سنی صحبت می شود.

 

 

بهترین زمان برای شروع ژیمناستیک

 

جهت مشاهده لباس ژیمناستیک پسرانه و لباس ژیماستیک دخترانه کلیک کنید.

 

چه زمانی برای شروع ژیمناستیک بسیار زود است؟

صادقانه بگوییم، در مورد ژیمناستیک چیزی به عنوان “خیلی زود” وجود ندارد. در حقیقت، کودکان نوپایی به اندازه 2 سالگی نیز وجود دارند که در ژیمناستیک شرکت می کنند. هر سالن ورزشی یا کلینیک متفاوت است و برنامه های مختلفی دارد.

من می دانم که سالن بدنسازی در منطقه من برنامه هایی برای کودکان نوپا دارد. که می تواند انرژی آنها را آزاد کند. مربیان / افراد حرفه ای شاید حدوداً یک یا دو بار در هفته با این کودکان نوپا کار کنند. که برای آن سن بسیار مناسب است. زیرا شما قطعاً نمی خواهید این کار را بیش از حد انجام دهید.

بسیاری از افراد تصور می کنند هرچه زودتر کودک خود را در ژیمناستیک شرکت دهند، وضعیت بهتری خواهد داشت. باید بگویم که این درست نیست. زیرا کودک شما می تواند در ژیمناستیک بسیار موفق شود حتی اگر تصمیم بگیرید تا بزرگتر شود صبر کنید و بتواند خودش تصمیم بگیرد.

 

بهترین زمان برای شروع ژیمناستیکبهترین زمان برای شروع ژیمناستیک

چه زمانی برای شروع ژیمناستیک بسیار دیر است؟

ژیمناستیک دو نوع دارد: تفریحی و رقابتی.

 اگر شما (یا فرزندتان) علاقه مند به ژیمناستیک رقابتی هستید، به طور معمول این ژیمناست در جوانی و یا معمولاً در مدرسه ابتدایی آغاز می شود.

ژیمناستیک رقابتی زمان و فداکاری زیادی می طلبد. شما در طول فصل ملاقات در جلسات انگشت شماری شرکت خواهید کرد. به طور معمول باید پنج روز در هفته و هر بار چند ساعت تمرین کنید. این به این دلیل است که مربیان می خواهند اطمینان حاصل کنند که ژیمناست شما در انجام کارهای روزمره راحت است تا امتیاز خود را از دست ندهد.

بعلاوه، هرچه بیشتر در جهت انجام کارهای روزمره خود تلاش کنید، هرچه پیشرفت بهتری داشته باشید و هرچه بهتر شوید، بیشتر از یک سطح به سطح دیگر می روید. هر سطح مهارت های مختلفی را تشکیل می دهد. و هرچه سطح بالاتر باشد سخت تر می شود.

در بسیاری از موارد که ژیمناستیک به یک تیم تعلق دارد. ژیمناستیک احتمالاً تنها ورزشی است که فرد در آن شرکت می کند زیرا بسیار وقت گیر است. تمرینات در طول هفته (بعضی اوقات شنبه ها) است. و جلسات به طور معمول در آخر هفته برگزار می شود.

در ژیمناست های رقابتی سال ها طول می کشد تا بتوانید پیشرفت کنید. گاهی اوقات یک مهارت خاص می تواند نه تنها هفته ها بلکه شاید ماه ها طول بکشد تا در نهایت به آن تسلط یابید. برای حضور در المپیک باید 16 ساله باشید. برای حضور در المپیک نیز باید یک ژیمناست کار نخبه باشید و انجام این کار می تواند چند سال طول بکشد.

هرچه بزرگتر شوید، ممکن است بدن شما انعطاف پذیری خود را از دست دهد و در مورد آسیب دیدگی، بیشتر هدف قرار بگیرید. بسیار نادر است که شما در 30 یا 40 سالگی باشید و در المپیک شرکت کنید. اما خب این غیرممکن نیست.

 

می خواهم فقط در ژیمناستیک تفریحی شرکت کنم

اگر اینگونه باشد، هر زمان که دوست داشتید شروع کنید! بسیاری از افراد هفته ای در کلاس های ژیمناستیک زوج شرکت می کنند تا فرم خود را حفظ کنند. زیرا ژیمناستیک هر عضله ای را در بدن به کار می گیرد.

شاید فرزند شما بخواهد تشویق شود و یاد بگیرد چگونه زمین بخورد. شاید بخواهد بیاموزد و فقط برای لذت بردن از آن ورزش یاد بگیرد. شاید شما در تناسب اندام مشکل دارید یا از فرم خوبی برخوردار نیستید و میخواهید بدن خود را خوش فرم کنید. خوب این همان چیزی است که ژیمناستیک تفریحی برای آن مناسب است!

بسیاری از سالن های بدنسازی هر هفته کلینیک هایی را برای کودکان (و بزرگسالان) دراختیار دارند. که برای سرگرمی ، مهارت های ژیمناستیک را به شما می آموزند. این کلینیک ها با سرعت بسیار کندتری مهارت ها و فنون ژیمناستیک را به کودک (یا خود شما) می آموزند. و به شما فرصت می دهند در سایر ورزش ها و فعالیت ها شرکت کنید.

گاهی اوقات ژیمناستیک تفریحی برای ورزشکاران خارج از ژیمناستیک بسیار مناسب است. به عنوان مثال، یک رقصنده یا حتی یک بازیکن فوتبال ممکن است ژیمناستیک تفریحی را انجام دهد تا به تعادل و انعطاف پذیری بدن خود کمک کرده باشد.

ژیمناستیک تفریحی راهی عالی برای کودک شماست که با ژیمناستیک درگیر شود و با تعهد کامل به ورزش علاقه مند شود. ژیمناستیک تفریحی نیز برای کسانی که مطمئن نیستند آماده اند خود را وقف این ورزش کنند، آزمایش خوبی است.

در بسیاری از موارد، مربیان سالن بدنسازی وضعیت کودک شما را در طول ساعت های تفریحی می بینند. و حتی ممکن است کودک شما را به عضویت تیم خود دعوت کنند.

 

 

بهترین زمان برای شروع ژیمناستیک

چه زمانی باید ژیمناستیک را شروع کنم؟

در نتیجه، سن خاصی در مورد زمان شروع ژیمناستیک وجود ندارد. چه 5 ساله باشید چه 15 ساله، فرصتی برای شما فراهم می شود که ورزش ژیمناستیک را امتحان کنید. هرگز نباید اجازه دهید سن شما (یا سن کودک) شما (یا فرزندتان) را از انجام کاری که می خواهید انجام دهید باز دارد.

ورزشگاه های مدال طلا مکانی عالی برای شروع سفر خود در دنیای ژیمناستیک، از کلاس های ابتدایی تا کلاس های تیم برتر است.

قبل از تصمیم گیری عجولانه، توصیه می کنیم ابتدا ژیمناستیک تفریحی را امتحان کنید تا مطمئن شوید کودک شما قبل از صحبت از ژیمناستیک رقابتی، شدت و ایده ژیمناستیک را دوست دارد. بسیاری از افراد نمی دانند که ژیمناستیک رقابتی چه میزان از تعهدات است. بنابراین حداقل کودک شما از طریق تفریحات می تواند تصمیم بگیرد.

اگر هنوز مطمئن نیستید که چه کاری باید انجام دهید، فقط بدانید که مربیان ژیمناستیک بدنسازی شما در آنجا هستند تا به سوالات شما پاسخ دهند و نظرات خود را ارائه دهند. مربیان سالن ورزشی به کودک شما اهمیت می دهند و بهترین چیزها را برای او می خواهند.

 

نکاتی که باید در هنگام ثبت نام کلاس ژیمناستیک در نظر بگیرید

همه بچه ها مثل هم نیستند. در حالی که برخی از کودکان ممکن است در سنین پایین از نظر ورزشی رشد کنند. سایر کودکان با همان سرعت پیشرفت نخواهند کرد. قبل از ثبت نام دانش آموز خود، به دنبال این علائم داستانی بگویید تا مطمئن شوید که آنها برای شروع ژیمناستیک آماده هستند.

اگر فرزند شما از ژیمناستیک نام برد، یا شاید از دیدن مسابقات در تلویزیون لذت می برد، ممکن است علاقه مند باشد که به ورزش ما فرصتی بدهد.

برخی از بهترین ورزشکارانی که آموزش می دهیم به عنوان یک توپ کوچک انرژی شروع می شوند. ممکن است فرزند شما عاشق کوهنوردی و پرش به دور خانه باشد. آنها کاندید مناسبی برای ژیمناستیک هستند. به علاوه، این یک روش عالی برای سوزاندن مقداری از انرژی اضافی است.

سالن های ورزشی وقتی فرزند شما برای اولین بار وارد سالن بدنسازی می شود انتظار ندارند کودک شما یک ژیمناست حرفه ای باشد. با این حال، برخی از توانایی های جسمی مانند تعادل، هماهنگی چشم ها، کوهنوردی، خزیدن و پریدن مفید خواهد بود. در حالی که این مهارت ها در کلاس توسعه می یابد ، اما یک مهارت پایه ای می تواند مفید باشد.

اگر کودک شما آماده است تا دنیای ژیمناستیک را انتخاب کند، وقت آن است که تصمیم بگیرید چه زمانی آنها را در کلاس ها ثبت نام کنید. برخی از برنامه های ژیمناستیک کودکان را به سادگی کودکان نوپا می کشند. اما بسیاری از مربیان پیشنهاد می کنند تا زمانی که کودک شما در سنین 4 تا 6 سالگی است منتظر بمانید تا واقعاً از آمادگی و مناسب بودن برنامه مطلع شوید.

همچنین ممکن است عاقلانه باشد که کودک خود را قبل از ژیمناستیک درگیر سایر ورزش ها کند. زیرا فعالیت هایی مانند تیم های فوتبال و کلاس های رقص می تواند به کودک کمک کند. مهارت های مقدماتی مورد نیاز برای رشد در ورزشی مانند ژیمناستیک را رشد دهد.

ممکن است فرزند شما بزرگتر از سن معمول شروع است. این بدان معنا نیست که فرزند شما از این امر مستثنی است. کلاس های ژیمناستیک و غلت زدن هنوز برای نوجوانان عالی است. به ویژه آنهایی که مایل به کسب چند مهارت اضافی برای تمرینات تشویقی هستند.

 

بهترین زمان برای شروع ژیمناستیکبهترین زمان برای شروع ژیمناستیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.