روان‌شناسی ورزش

چه طور کمر خود را باریک کنم

چه طور کمر خود را باریک کنم

چه طور کمر خود را باریک کنم ؟ آیا شنا باعث چربی سوزی می شود؟ چه ورزشی برای لاغری بهتر است؟ زمانی که‌ به یک مهمانی دعوت می شویم و یا چند ماه مانده به عید همه ی ما به فکر لاغری می افتیم و به دنبال راهکاری هستیم که در سریع ترین زمان ممکن چربی سوزی کنیم.

اما واقعاً چه راهکاری برای لاغری وجود دارد؟

رژیم گرفتن بهتر است یا ورزش کردن؟

برای پیدا کردن جواب این سوال ها تا انتهای مقاله همراه ما باشید و راهکاری که مناسبتان است را برای لاغری انتخاب کنید. در بین راه های که در ادامه توضیح خواهیم داد اگر ورزش شنا را برای چربی سوزی انتخاب کردید می‌توانید برای خرید لباس شنای زنانه و مردانه از تولیدی لباس شنا  خرید کنید و از تخفیفات ویژه ی آن لذت ببرید.

چگونه کمر باریک داشته باشیم

داشتن کمر باریک و شکم صاف آرزوی بسیاری از افراد است اما بالعکس باور بیشتر افراد واقعا داشتن کمر باریک کار سختی نیست. کم کردن سایز اصول ساده ای دارد. نکته اصلی برای داشتن کمر باریک اصلاح سبک زندگی است. با یک زندگی سالم و ورزشکاری هم می توانید به تناسب اندام دلخواهتان برسید هم زندگی بهتری داشته باشید.

برای شروع چند مورد را در نظر داشته باشید:

۱. تغذیه مناسب و سالم

۲. تحرک و ورزش کافی

۳. کنترل اضطراب و استرس (اضطراب و استرس باعث تجمع‌ چربی در بدن می شوند)

۴. خواب و استراحت کافی

مواردی که نام بردیم از اصول اولیه داشتن کمر باریک است، در ادامه به طور مختصر توضیحات لازم را خواهیم داد اما به خاطر داشته باشید برای رسیدن به تناسب اندام باید برنامه شخصی در تغذیه و ورزش برای خود داشته باشید و حتما از آن پیروی کنید.

چه طور کمر خود را باریک کنم

برنامه غذایی مناسب برای باریک شدن کمر

برای داشتن‌ کمر باریک باید برنامه ی غذایی مناسبی داشته باشید. غذایی که می‌خورید بیشتر از همه روی اندامتان تاثیر می گذارد. پس زمان آن رسیده است که سبک زندگی خود را تغییر دهید و غذا های ناسالم را از رژیم غذای خود حذف کنید. برای کاهش وزن کم خوردن چاره ی کار نیست بلکه باید مواد غذایی با ارزش با کالری کم را در رژیم غذایی خود قرار دهید. مهم است که وعده های غذایی سالم، با ارزش غذایی بالا و در محدوده ی کالری مجاز باشند. با رعایت این نکات در واقع می توان گفت سالم خوری را آغاز کرده اید.

چربی ها را از رژیم غذایی خود حذف نکنید

بسیاری از افراد برای لاغری و داشتن کمر باریک خوردن چربی را کاملا کنار می گذارند. این کار کاملا اشتباه است اتفاقا دریافت مقدار متعادل چربی های سالم به لاغری شما کمک می کند. پس با شروع ورزش و استفاده از رژیم غذایی سالم چربی های سالم را نیز جایگزین چربی های ناسالم کنید. منطور از چربی های سالم: روغن کنجد، آوکادو، آجیل ، زیتون، روغن ماهی، دانه سویا و … است.

به خودتان گرسنگی ندهید

برای کمر باریک احتیاجی نیست گرسنگی بکشید و آنقدر کم بخورید که احساس ضعف کنید. با این کار نه تنها لاغر نمی شود بلکه عضله سوزی می کنید. در این حالت باید با خوردن پروتئین و فیبر بیشتر احساس سیری خود را کنترل کنید و برای میان وعده ها نیز از مواد غذایی سالم مثل آجیل ها و میوه ها استفاده کنید. این‌ میان وعده ها سالم هستند و کالری پایینی دارند، احساس گرسنگی شما را برطرف می کنند و عناصر غذایی مورد نیاز بدن را تامین می کنند.

آب بنوشید

بر عکس بقیه خوردنی ها و نوشیدنی ها در خوردن آب زیاده روی کنید، یعنی به جای خوردن نوشابه ها، قهوه ی شیرین، آبمیوه های صنعتی و … آب بنوشید. آب ساده بهترین جایگزین برای تمام نوشیدنی ها است. زیرا آب بدن را هیدراته نگه می دارد پوست را شفاف می کندو به سیستم گوارش برای بهتر کار کردن کمک میکند. اگر میل به نوشیدن آب ساده ندارید برای طعم دار کردن آن از برگ نعناع یا یک تکه لیمو ترش استفاده کنید.

ورزش هایی که به کاهش وزن کمک می کنند

انجام تمرین های هوازی

در اصل چیزی به اسم لاغری موضعی وجود ندارد پس وقت و هزینه ی خود را تلف نکنید. برای داشتن کمر باریک، آب کردن پهلو ها و حذف چربی های شکم باید کاهش وزن کلی داشته باشید. خوشبختانه ساده ترین راه برای چربی سوزی ورزش های هوازی هستند که به راحتی می توانید آنها را در خانه نیز انجام دهید. رقصیدن، دوچرخه ‌سواری، شنا و دویدن، نمونه های از این ورزش ها هستند که اغلب بدون هزینه و رایگان اند. ورزش های هوازی نه تنها تاثیر به سزایی در کاهش وزن دارند بلکه برای افزایش سلامتی و بهبود روحیه نیز بسیار موثر عمل می کنند.

چه طور کمر خود را باریک کنم - انجام تمرینات هوازی

با تمرین های قدرتی عضله سازی کنید

اما چرا عضله سازی برای لاغری اهمیت دارد در واقع عضله یک بافت فعال است یعنی حتی زمانی که شما در حال استراحت هستید هم کالری مصرف می کنند ،پس هر چه بیشتر عضله داشته باشید بیشتر کالری می سوزانید و متابولیسم بدن شما بیشتر است در واقع بدون فعالیت چربی سوزی می کنید و در خواب هم لاغر می شوید.

هر نوع فعالیت ورزشی روتین و درست به شما برای کاهش وزن کمک می کند اما اگر در کنار آن تغذیه مناسب داشته باشید

شنا و فواید آن برای کم کردن سایز

شنا جزو ورزش هایی مفیدی است که برای داشتن بدنی خوش فرم توصیه می شود . شنا برای تقویت عضلات ، چربی سوزی و بهبود سلامت کلی بدن عالی است. این ورزش کمترین فشار را به استخوان ها وارد می‌کند و باعث آسیب به عضلات نمی شود. هنگام شنا کردن در واقع دو کار را هم زمان انجام می دهید هم‌ چربی سوزی می کنید هم عضله سازی ، و همان طور که گفتیم با عضله سازی متابولیسم بدن بالا رفته در نتیجه زمان استراحت نیز کاهش وزن دارید.

ژیمناستیک و لاغری

این ورزش نیز مانند شنا با تحرک و عضله سازی توامان همراه است. در ژیمناستیک به‌ علت درگیر بودن تمام عضلات بدن چربی سوزی در کل بدن اتفاق می افتد. مجموعه نماتن اینجاست تا شما را به انتخابتان نزدیک تر کند، در این فروشگاه انواع لباس ژیمناستیک دخترانه و لباس ژیمناستیک پسرانه با مناسب ترین قیمت و بهترین کیفیت عرضه می شود.

سخن پایانی

برای لاغری تنها راه موجود ورزش و رژیم غذایی سالم و مناسب است ، پس گول تبلیغات کذب لاغری موضعی با دستگاه و یا کاهش وزن با قرص های متعدد را نخورید. برای داشتن کمر باریک و اندام مناسب فقط کافی است زندگی سالم داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.