روان‌شناسی ورزش, ورزش ژیمناستیک

راهنمای خرید لباس ژیمناستیک دخترانه و پسرانه

راهنمای خرید لباس ژیمناستیک دخترانه و پسرانه

راهنمای خرید لباس ژیمناستیک دخترانه و پسرانه . خرید لباس برای یک رشته ورزشی تخصصی، همواره با چالش‌ هایی روبروست. به ویژه اگر برای اولین بار بخواهید این کار را انجام دهید. به همین خاطر مراجعه به یک دستورالعمل کمک زیادی می‌کند که انتخاب بهتری داشته باشیم. مجموعه پوشاک ورزشی نماتن اینجاست تا شما را برای یک خرید بهتر و به‌ صرفه‌ تر همراهی کند.

تاریخچه لباس ژیمناستیک

لباس ژیمناستیک تاریخچه جالبی دارد. لباس ژیمناستیک یک تکه یا همان لئوتارد، در اصل از لباس رقص گرفته شده است. در قرن 19 میلادی، انواع مختلف رقص در بین مردم جهان، بسیار محبوب شده بود. رقصنده‌ها به دنبال پیدا کردن لباسی بودند که با آن بتوانند راحت‌ تر حرکات را اجرا کنند. به همین خاطر، لباس یک تکه‌ای تقریبا مشابه با لئوتاردهای امروزی طراحی شد.

اولین باری که یک لباس یک تکه‌ی رقص برای انجام حرکات ژیمناستیک استفاده شد، اواسط قرن 19ام و توسط دختری به نام جولیس لئوتارد بود. به همین خاطر به لباس ژیمناستیک، لئوتارد گفته می‌شود.

اما با این وجود، استفاده از لئوتارد برای ژیمناستیک ترند نشد و تا پایان قرن 19 میلادی، پوشش ژیمناست‌ها تفاوت چندانی با سایر ورزشکاران نداشت. آنها برای ژیمناستیک مانند فوتبال، از شورت ورزشی و تی‌شرت استفاده می‌کردند. تنها با این تفاوت که شورت یک ژیمناست کوتاه‌تر از شورت یک فوتبالیست بود.

شروع استفاده از لئوتارد به عنوان لباس ژیمناستیک به اوایل قرن 20ام برمی‌گردد. زمانی که جامعه ورزشی درک کرد که استفاده از مایو ژیمناستیک یک تکه از بسیاری جهات، بهتر از پوشش‌های قبلی است. از جمله اینکه آزادی عمل ژیمناست با پوشیدن مایو ژیمناستیک، خیلی بیشتر است. و همچنین به خاطر طراحی جذب لباس ژیمناستیک، داوران بهتر می‌توانند قسمت‌های مختلف بدن ژیمناست را حین اجرا مورد ارزیابی قرار دهند.

لباس ژیمناستیک با پشت سر گذاشتن تاریخ پرپیچ و خم خود، اکنون در سراسر جهان توسط برندهای مختلفی، تولید و روانه بازار می‌شود. امروزه تنوع این محصول به اندازه‌ای زیاد شده که خرید آن را با چالش‌هایی روبرو ساخته است. به همین خاطر آشنایی با لباس ژیمناستیک دخترانه و لباس ژیمناستیک پسرانه، راه حل مناسبی برای داشتن یک خرید خوب است.

موارد مهم در خرید لباس ژیمناستیک دخترانه و لباس ژیمناستیک پسرانه

قبل از هرگونه اقدام برای خرید لباس ژیمناستیک باید لیستی از معیارهای خود برای خرید این محصول، آماده کنید. کار سختی نیست اما برای راحتی بیشتر، ما این کار را از قبل انجام داده‌ایم. در زیر، مجموعه‌ای از مواردی را می‌بینید که لازم است به آنها توجه کنید:

  • جنس و کیفیت پارچه
  • دوام و استحکام
  • مدل لباس ژیمناستیک
  • طراحی و رنگ‌های استفاده شده
  • اندازه و سایز لباس
  • برخورداری از استانداردهای فدراسیون ژیمناستیک
  • قیمت

به طور کلی، توجه به موارد ذکر شده به شما کمک می‌کند تا به درستی انتخاب کنید. در ادامه درباره هر یک از این موارد و بایدها و نبایدها صحبت می‌کنیم.

توجه به جنس و کیفیت پارچه در خرید لباس ژیمناستیک

به جرأت می‌توان گفت مهم‌ترین فاکتوری که باید در نظر بگیرید، جنس و کیفیت پارچه‌ است. چرا که عاملی که در بلندمدت می‌تواند ژیمناست را آزار دهد، جنس پارچه‌ی لباس می‌باشد. لباس ژیمناستیک معمولا از پارچه‌هایی نظیر اسپان، فلامنت، لاکرا و استرج تولید می‌شود. هر یک از این پارچه‌ها، مزایا و معایبی دارند. اما به طور کلی پارچه باید از ویژگی‌های زیر برخوردار باشد:

  • کشسانی بالایی داشته باشد: پارچه لباس باید به اندازه‌ای کشسان باشد که ژیمناست بتواند به راحتی آن را تن کرده و همچنین از تن خارج سازد. به علاوه هنگام اجرای حرکات کششی، بدن داخل لباس تحت فشار نباشد و آزادی لازم را داشته باشد.
  • برخی از انواع فلامنت نسبت به بقیه از استحکام و ماندگاری بالاتری برخوردار می‌باشند مانند فلامنت فول لاکرا که یکی از بهترین گزینه‌ها برای خرید لباس ژیمناستیک است.
  • لباس ژیمناستیک، اغلب محصول پارچه‌های سفید است که تحت چاپ سابلیمیشن قرار گرفته‌اند. به همین خاطر، شاید در ابتدا ظاهر پارچه مسئله مهمی نباشد. اما بعضی پارچه‌ها ظاهر شاینی دارند و پس از چاپ، جلوه زیباتری پیدا می‌کنند. پارچه فلامنت فول لاکرا یکی از پارچه‌هایی است که ظاهر شاینی و درخشنده دارد که زیبایی خاصی به لباس می‌بخشد.
  • مورد آخری که در ارزیابی جنس پارچه باید به آن توجه کنید، میزان تنفس‌ پذیری آن است. از آنجا که ژیمناست دائما در تکاپو و جنبش است، تعریق بدن هنگام تمرین بالا می‌رود. پارچه لباس باید از کیفیت مطلوبی برخوردار باشد و هنگام تعریق، حالت چسبنده و آزاردهنده پیدا نکند.

توجه به مدل در خرید لباس ژیمناستیک دخترانه و لباس ژیمناستیک پسرانه

امروزه انواع مختلفی از لباس‌های ژیمناستیک در بازار موجود است که بهتر است قبل از خرید، با آنها آشنا باشید. انواع  لباس‌ ژیمناستیک دخترانه  در تولیدی لباس ژیمناستیک ما شامل مدل‌های زیر است:

  • اسلیپ آستین حلقه‌ای
  • اسلیپ آستین بلند
  • اسلیپ آستین سه ربع

هر سه مدل لباس ژیمناستیک دخترانه شامل ست کامل مایو و شلوار می‌باشد. اگر برای مسابقات ژیمناستیک، به دنبال تهیه لباس هستید بهتر است با توجه به نوع مسابقات از مدل اسلیپ آستین بلند و یا اسلیپ آستین حلقه‌ای استفاده کنید. زیرا پوشیدن اسلیپ آستین سه ربع در مسابقات، رایج نیست. اما اگر قصد شرکت در مسابقات رسمی را دارید، حتما باید لباس شما، آستین بلند باشد. به همین خاطر، قبل از انتخاب مدل، باید هدف خود را از خرید مشخص کنید.

لباس ژیمناستیک پسرانه به طور کلی به صورت آستین حلقه‌ای تولید می‌شود و در ست کامل به همراه شورت و شلوار عرضه می‌شود. با توجه به این موضوع، انتخاب مدل برای لباس ژیمناستیک پسرانه آن‌چنان اهمیتی ندارد.

طراحی و رنگ‌های استفاده شده در لباس ژيمناستیک

لباس‌های ژیمناستیک با اهداف مختلفی تولید می‌شوند. برخی از انواع لباس‌ها، تمرینی هستند و وقت زیادی برای طراحی آنها صرف نشده است.

تعدادی دیگر از لباس‌ها برای ژیمناستیک مقدماتی طراحی‌ می‌شوند. در این لباس‌ها به شکل هدفمند، برای طراحی آستین‌ها و پاچه‌های شلوار از دو رنگ متضاد استفاده می‌شود. کودکانی که از سنین پایین، فراگیری ورزش ژیمناستیک را شروع می‌کنند اغلب در تشخیص جهت‌های چپ و راست کمی کند عمل می‌کنند. به همین خاطر رنگ آستین‌ها و پاچه‌های شلوار در سمت چپ و راست، متفاوت است. با این طراحی، کار مربی برای آموزش کودکان کم سن و سال بسیار آسان‌تر می‌باشد. خود کودکان نیز با این روش راحت‌تر یاد می‌گیرند.

دسته‌ای دیگر از لباس‌های ژیمناستیک، برای سطح نیمه پیشرفته طراحی و تولید می‌شوند. در این لباس‌ها، قسمت جلو، پشت و آستین با رنگ‌های مختلف طراحی شده‌اند و شلوار، به صورت ساده و تک رنگ می‌باشد.

اگر برای خرید لباس ژیمناستیک دخترانه به دنبال حرفه‌ای‌ترین مدل‌ها هستید، باید در دسته لباس ژیمناستیک پیشرفته، مورد مناسب را پیدا کنید. لباس‌های ژیمناستیک پیشرفته شامل شلوارهایی است که مانند لئوتارد و هماهنگ با آن، طراحی گردیده است. این لباس‌ها برای حضور در مسابقات بسیار مناسب است. چرا که نه تنها طراحی آنها حرفه‌ای است بلکه طبق استانداردهای مسابقات، الگوسازی می‌شود.

انواع لباس ژیمناستیک پسرانه برای استفاده در تمرین و استفاده در مسابقات، در دو دسته جداگانه قرار دارد که عبارتند از: لباس ژیمناستیک پسرانه مقدماتی و قهرمانی.

می‌توانید تمام مدل‌های لباس ژیمناستیک دخترانه و پسرانه را در فروشگاه نماتن مشاهده نمایید.

اندازه و سایز لباس

یکی از مهم‌ترین مواردی که در خرید لباس ژیمناستیک باید در نظر بگیرید، اندازه و سایز است. اگر از فروشگاه‌های آنلاین برای خرید این محصول استفاده می‌کنید، توجه داشته باشید که محصولات آنها حتما جدول سایزبندی داشته باشد. چرا که سایز لباس ژیمناستیک با سایز معمولی مقداری متفاوت است. ممکن است کودک نسبت به سنی دارد، قد بلندتری داشته باشد، کمی لاغرتر و یا چاق‌تر باشد. جدول سایزبندی و راهنمای انتخاب سایز به شما کمک می‌کند تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

 بیشتر بخوانید : انتخاب سایز لباس ژیمناستیک دخترانه و پسرانه

 

برخورداری از استانداردهای فدراسیون ژیمناستیک

تمامی مراحل الگوسازی، برش و دوخت باید طبق استانداردهایی باشد که فدراسیون ژیمناستیک تعیین کرده است. به ویژه اگر لباس را برای شرکت در مسابقات ژیمناستیک بخواهید. از جمله موارد مهم در این رابطه می‌توان به حلقه‌های پا در مایو ژیمناستیک اشاره کرد. طبق آیین‌نامه مسابقات، حلقه‌های پا در مایو نباید از برجستگی استخوان لگن بالاتر باشد. هنگام خرید لباس ژيمناستیک، حتما به موارد این چنینی توجه کنید. نسخه کامل موارد مربوط به پوشش شرکت کنندگان در مسابقات ژیمناستیک را از اینجا بخوانید.

قیمت لباس ژیمناستیک دخترانه و پسرانه

قیمت لباس ژیمناستیک به فاکتورهای زیادی بستگی دارد. از جمله جنس پارچه، مدل لباس، سایز، برند تولیدکننده و… . به طور کلی لباس‌هایی که قیمت آنها به طرز عجیبی کم است، از پارچه‌های بی‌کیفیت تولید می‌شوند. این  لباس‌ها با چندبار استفاده، کشسانی خود را از دست می‌دهند و به اصطلاح شل و ول می‌شوند. لباسی که از پارچه مرغوبی تولید شده باشد و پروسه چاپ آن باکیفیت باشد طبیعتا قیمت بالاتری دارد.

اگر به دنبال خرید لباس ژیمناستیک دخترانه و پسرانه به صورت عمده هستید، لازم است بدانید که قیمت عمده این محصول، پایین‌تر از قیمت خرید تکی است. برای اطلاع از قیمت‌ها و مقایسه مدل‌های مختلف سری به فروشگاه نماتن بزنید. برای اطلاع از قیمت و شرایط خرید عمده نیز با شماره 09136429008 تماس حاصل نمایید.

جمع بندی

اگر تمام موارد ذکر شده در این مقاله را در نظر بگیرید، خرید خوبی خواهید داشت. اما اگر با وجود آشنایی با این موارد، هنوز هم برای خرید تکی و عمده، تردید دارید، می‌توانید از مشاوره رایگان با کارشناسان ما استفاده کنید. هرگونه پرسشی درباره انواع پارچه‌های مورد استفاده در این مجموعه، سایزبندی و سایر موارد دارید می‌توانید با ما در ارتباط باشید: 09136429008.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.