روان‌شناسی ورزش

حرکات کششی برای افزایش قد

حرکات کششی برای افزایش قد

چه تمرینات و حرکات کششی برای افزایش قد باید انجام شود؟

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که آیا ورزش به رشد شما کمک می کند؟ پاسخ برخی از متخصصان مثبت است، زیرا ورزش می تواند نوارهای غضروف و تاندون ها را در اطراف بازوها و پاها کشیده و طولانی کند و فضایی را ایجاد کند که رشد بهتر استخوان ها را امکان پذیر کند.

عواملی مانند ژن ها، متابولیسم، عادات غذایی و ورزش می توانند بر قد انسان تأثیر بگذارند. با این حال، وقتی دوران نوجوانی پشت سر می‌گذارد، به نظر می‌رسد تمام امید به افزایش قد از بین می‌رود.

پایان بلوغ را اوج رشد بدن می دانند. به گفته برخی کارشناسان، این جنبه 80 درصد توسط عوامل ژنتیکی تعیین می شود، 20 درصد باقی مانده به عوامل محیطی نسبت داده می شود که از جمله آنها می توان به عوامل تغذیه ای و مشکلات بهداشتی اشاره کرد. از سوی دیگر، متخصصان می گویند که بعد از 21 سالگی تقریباً غیرممکن است که قد بلند شوید. با این حال، برخی از تمرینات وجود دارد که به شما کمک می کند چند میلی متر اضافی اضافه کنید.

شش تمرینی که می تواند به شما در افزایش قد کمک کند طبق وب سایت مرکز سکویا، این شش تمرین خوب هستند که باعث رشد می شوند.

  1. شنا کردن

شنا یک ورزش سالم و سرگرم کننده در نظر گرفته می شود که می تواند به رشد کلی کمک کند. این یک تمرین تمام بدن است که تمام عضلات را درگیر می‌کند، زیرا شامل کشش‌های زیادی است که ستون فقرات را تقویت می‌کند و باعث افزایش قد می‌شود.

در هنگام شنا کردن استفاده از لباس شنا زنانه و مردانه با کیفیت فراموش نشود.

انواع شنای رقابتی

  1. یوگا

برخی از وضعیت های یوگا، به ویژه سوریا ناماسکار و آدو موخا سیاناسانا، تمام بدن را به راحتی کشش می دهند. قبل از شروع تمرینات تنفسی اولیه را انجام دهید. سپس به پشت دراز بکشید، باسن خود را بالا بیاورید و پاهای خود را به عقب بکشید. مطمئن شوید که پشت شما کاملا صاف است. این وضعیت را نگه دارید و تا زمانی که ممکن است به تنفس عمیق ادامه دهید.

  1. دویدن

آهسته دویدن ورزشی است که برای افرادی که آن را انجام می دهند، چه کودکان و چه بزرگسالان، فواید مختلفی دارد. آهسته دویدن استخوان های پا را تقویت می کند و همچنین میزان هورمون رشد را افزایش می دهد، هورمونی که برای هر رشدی در بدن لازم است.

  1. حرکات کششی

حرکات کششی یک راه عالی برای افزایش قد است. می توانید با کشش های ساده مانند کشش دیوار شروع کنید. یکی دیگر از تمرینات خوب برای پاها و کمر این است که روی زمین بنشینید و پاها را از هم باز کنید. سپس از ناحیه کمر به سمت جلو خم شوید و انگشت خود را لمس کنید.

  1. بارفیکس

تمرین آویزان کردن یا بارفیکس، به عنوان مثال از میله ها، می تواند به صاف شدن ستون فقرات و طولانی شدن مهره داران کمک کند. برای این تمرین، ترجیحاً میله به شما اجازه می دهد که کاملاً از زمین آویزان شوید. اما اگر بیشتر به ایمنی اهمیت می دهید، می توانید با پاهای خمیده از زانو آویزان شوید. انجام 10 بار کشش یا چانه در روز مهم است.

حرکات کششی برای افزایش قد - بارفیکس

  1. طناب زدن

طناب زدن تمرینی است که کل بدن از جمله قلب را تحت تأثیر قرار می دهد و می تواند به افزایش قد کمک کند. کل بدن هنگام پریدن با طناب کشیده می شود که باعث رشد عمودی بدن می شود. همچنین یک ورزش قلبی عروقی است که به فعال و سالم نگه داشتن بدن کمک می کند.

طناب زدن

  1. ژیمناستیک

ژیمناستیک (Gymnastics) به عنوان یک فعالیت ورزشی کلیه عضلات بدن را تقویت می‌کند و انعطاف پذیری را افزایش می‌دهد. در حالی که ژیمناستیک به طور کلی می‌تواند به تقویت استخوان‌ها و عضلات کمک کند و بر ارتفاع کلی بدن تأثیر بگذارد، اما برای افزایش قد به تنهایی ممکن است کافی نباشد.

تمرینات خاصی که به تقویت مناطق اطراف استخوان‌ها (مانند ستون فقرات) و افزایش کشش عضلات مربوط به قد کمک کنند، می‌تواند افزایش قد را تسریع کند. تمریناتی که به مثابه کشش برای استخوان‌ها و عضلات عمل کنند، مانند تمرینات کششی مرتبط با قدرت، می‌توانند در این زمینه مفید باشند.

پیشنهاد می کنم حتما سری به مدل لباس ژیمناستیک پسرانه و لباس ژیمناستیک دخترانه های موجود در فروشگاه ما بزنید. مطمئناً از مدل های پیشرفته آنها می توانید به راحتی یکی از مدل ها را انتخاب کنید.

مسابقات ژیمناستیک هنری

جنبه های دیگری که می توان برای افزایش قد در نظر گرفت موارد زیر است:

فعال بمانید: ورزش منظم فواید زیادی دارد، زیرا ماهیچه ها و استخوان ها را تقویت می کند و به حفظ وزن سالم و افزایش تولید هورمون رشد کمک می کند.

تمرینات قدرتی، تمرینات انعطاف پذیری و فعالیت های هوازی. علاوه بر این، ورزش هایی مانند بسکتبال و تنیس وجود دارند که راه های عالی برای تقویت هورمون رشد در بدن در نظر گرفته می شوند.

وضعیت بدنی: گفته می‌شود که وضعیت بدن نیز کمک می‌کند، زیرا ایستادن در حالت ایستاده، فضایی را برای رشد مناسب استخوان‌ها فراهم می‌کند و در نتیجه کودکان قد بلندتری دارند. داشتن وضعیت بدنی مناسب از سنین پایین ضروری است. افتادن یا خمیدگی می تواند فشار غیرضروری به ستون فقرات وارد کند که می تواند اثرات منفی زیادی بر بدن داشته باشد.

تغذیه مناسب: تغذیه سالم و متوازن با حاوی کلسیم، ویتامین D، پروتئین و دیگر عناصر غذایی مهم می‌تواند بر رشد استخوان‌ها و قدرت عضلات تأثیر بگذارد.

خواب کافی: خواب منظم و کافی برای ترمیم و بازسازی سلول‌ها و بافت‌ها بسیار مهم است. رشد بیشتر در حین خواب اتفاق می‌افتد.

پیشگیری از موارد مخرب: جلوگیری از مصرف مواد مخدر، سیگار و مصرف زیاد قند می‌تواند به سلامتی استخوان‌ها و رشد افراد کمک کند.

ورزش و حرکات کششی برای افزایش قد

در نهایت، اگرچه بسیاری از متخصصان حدس می‌زنند که با انجام تمرینات بدنی می‌توان قد را افزایش داد، اما می‌توان گفت که فعالیت‌های ورزشی با نظارت و برنامه ‌ریزی مناسب باعث افزایش تراکم استخوان و تولید هورمون رشد می‌شود.

و نکته مهم اینکه لطفاً قبل از شروع به هر برنامه تمرینی یا تغییرات در رژیم غذایی، با پزشک خود مشورت کنید تا اطمینان حاصل کنید که این تغییرات مناسب و برای شما ایمن هستند. همچنین، توجه به این نکته مهم است که افزایش قد در هر فرد متفاوت است و نتایج بر اساس عوامل مختلفی مانند سن، جنسیت، ژنتیک و شرایط فردی متغیر است.

با این حال، اگر هدف شما افزایش قد است، بهتر است با مشاوره پزشک یا متخصص ورزشی برنامه تمرینی مناسب و رژیم غذایی تعیین کنید که به شرایط فردی شما و هدف خاصتان بپردازد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.