روان‌شناسی ورزش

راهنمای خرید و معرفی انواع مایو شنا مردانه

راهنمای خرید و معرفی انواع مایو شنا مردانه

راهنمای خرید و معرفی انواع مایو شنا مردانه

همه می دانیم یکی از بهترین فعالیت های پر انرژی و تفریحی شنا است. برای انجام دادن این ورزش به جز آموزش به تجهیزاتی نیاز داریم که یکی از آنها مایو می باشد. برای آقایان لباس شنا از شلوارک، کلاه و عینک تشکیل شده است، مایو برای آقایان در مدل های متنوع تهیه می شود. از آقایان علاقمند به فعالیت تفریحی شنا دعوت می شود برای تهیه مایو از تولیدی لباس شنا می توانید طرح و مدل مورد نظر خود را انتخاب و خریداری کنید.

در این مقاله قصد داریم مخاطبانمان را در خرید مایو شنا مردانه و معرفی آنها آشنا کنیم.

مایو چیست؟

لباسی  است که برای پوشاندن قسمت های خصوصی بدن بانوان و آقایان که شناگران باید بر تن داشته باشند. برای خانم ها تنوع بیشتری وجود دارد ولی مایو آقایان فقط یک شلوارک بیشتر نیست. مایو کلمه لاتین فرانسوی می باشد که در زبان پارسی به کار می رود. پارچه هایی که برای تولید لباس شنا استفاده می شود پلاستیکی و از الیاف مصنوعی می باشد که رایج ترین آنها ریون است. برخی افراد ممکن است بدنشان به این جنس واکنش نشان دهد، مثلا در پوست خارش داشته باشد یا قرمز شود در این صورت باید از مایوهای ضد حساسیت استفاده کنند که در ادامه توضیح داده می شود.

معرفی انواع مایو مردانه

مایو شنا آقایان انواع مختفی دارد که در زیر عنوان شده اند.

  • شورتی
  • مایو پادار/شلوارکی
  • ضد آلرژی

شورتی:

مایو شورتی که به آن اسپیدو یا رکابی گفته می شود جذب بدن می شوند و بیشتر مختص شناگرانی است که در مسابقات حرفه ای شرکت می کنند و برای شنای عمومی و تفریحی نیز قابل استفاده است.

مایو پادار/ شلوارکی:

 این نوع مایوها مانند شلوارک راحتی خنک و سبک هستند و قد آنها تا بالای زانو قرار دارد. مایو پادار بسیار آزاد هستند و جذب نمی شوند. محبوبترین، راحت ترین و پر فروش ترین لباس شنا مردانه می باشد. این لباس شنا قسمت های خصوصی بدن آقایان را نیز پوشش می دهد.

راهنمای خرید و معرفی انواع مایو شنا مردانه

مایو ضد آلرژی:

 بعضی از افراد بدن آنها به لباس هایی با جنس ریون حساسیت نشان می دهد و نباید از آنها استفاده کنند، بنابراین بهتر است برای جلوگیری از خارش پوست مایوهای ضد آلرژی انتخاب شود تا با این مشکل روبرو نشوند.

نکاتی که در هنگام خرید مایو مردانه باید توجه داشت؟

برای خرید مایو مردانه باید یکسری نکات را مدنظر داشت تا با مشکل روبرو نشوید و از خرید خود راضی باشید. در زیر مهمترین نکاتی که در هنگام خرید مایو باید به آنها دقت شود بیان شده است.

انتخاب مدل لباس شنای مردانه

برای انتخاب نوع مایو باید توجه کرد که برای چه سبک شنایی قرار است استفاده شود. به عنوان مثال اگر برای مسابقات می خواهید مایو تهیه کنید باید از نوع رکابی انتخاب کنید که مناسب این کار می باشد تا در زمان مسابقه مزاحمتی ایجاد نکند و سرعت شنا کردن را افزایش می دهد و یا اگر برای تفریح شنا می کنید مایوهای پادار بهترین گزینه هستند. بنابراین مهم است که انواع مایوها را بشناسید.

انتخاب سایز مناسب شنای مردانه

با اینکه مایوها کشسانی بالایی دارند و امکان دارد با چند بار استفاده حالت اولیه خود را از دست بدهند، ولی بهتر است در هنگام خرید به سایز دقت شود تا جذب بدن شود و در هنگام شنا کردن مزاحمت ایجاد نکند. سایز مایو نباید خیلی تنگ باشد که بدن را اذیت کند و یا اینکه خیلی بزرگتر از سایز واقعی بدن باشد و به دلیل گشاد بودن در هنگام شنا یا شیرجه زدن از پا خارج شود.

دقت در انتخاب جنس و کیفیت دوخت مایو

در هنگام خرید مایو باید به جنس و دوخت مایو توجه شود. دقت به ضد حساسیت نبودن و دوخت درزها که به راحتی باز نشود از نکات مهم برای خرید لباس شنا می باشد. از آنجایی که اکثر مایوها از جنس پلاستیکی و الیاف مصنوعی هستند، زودتر خشک می شوند، همچنین آب را به خوبی جذب نمی کنند و در افزایش سرعت در هنگام شنا موثر هستند.

 رنگ مایو

انتخاب رنگ مایو شخصی است و به سلیقه و علاقه هر فردی بستگی دارد. می توان رنگ مورد علاقه لباس شنا را با عینک و کلاه ست کرد. این کار باعث می شود شما را فردی با ظاهر مرتب و کاربلد نشان دهد.

ضد کلر و آلرژیک بودن مایو

کلر به صورت عادی می تواند به لباس های شنا معمولی آسیب برساند تا لباس پوسیده و تغییر رنگ بدهد. برای جلوگیری از این مشکل و استفاده چندین بار باید مایوهایی انتخاب شوند که ضد کلر باشند تا عمر بالاتری داشته باشند.

برای خرید لباس شنا با طرح و سایز مناسب می توانید از تولیدی مایو مردانه خرید رضایتمندی داشته باشید.   

راهنمای خرید و معرفی انواع مایو شنا مردانه

روش های نگهداری مایو شنا مردانه

  • بعد از هر بار شنا مایو را درون نایلونی قرار داده و بلافاصله پس از رسیدن به منزل آن را بشویید زیرا کلر موجود در آب استخر باعث پوسیده شدن آن می شود.
  • به دلیل پلاستیکی بودن جنس مایو از قرار دادن آن روی وسایل گرمایشی برای خشک شدن خود داری کنید تا به بافت آن آسیب وارد نشود.
  • در هنگام شستن مایو باید دقت شود جدا از لباس های چرک شسته شود، به دلیل رشد باکتری و قارچ در محیط مرطوب حمام قرار داده نشود.
  • پیشنهاد می کنیم از محصولات ورزشی ما که شامل: لباس شنا، لباس ژیمناستیک و … هستند دیدن بفرمایید. تولیدی لباس شنای تهران برای مشتریان خود بهترین لباس ها را از نظر جنس پارچه، کیفیت در طرح و دوخت را دارد، همچنین مشتریان می توانند برای باشگاه های ورزشی سفارشات خود را با نازلترین قیمت در سایزبندی متفاوت ثبت کنند.

سخن پایانی

با توجه به مواردی که گفته شد متوجه شدیم برای خرید انواع مایو مردانه باید نکاتی مانند: جنس، مدل، ضد حساسیت بودن، سایز مناسب و … توجه داشته باشید. مایو مردانه در انواع مختلف شلوارکی، رکابی و ضد آلرژی تولید می شوند. برای نگهداری مایو باید بلافاصله بعد از استخر که به خانه بر می گردید آن را بشویید تا خراب نشود و عمر طولانی تری داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.