روان‌شناسی ورزش

تاثیر لباس شنا بر عملکرد شناگران

تاثیر لباس شنا بر عملکرد شناگران

تاثیر لباس شنا بر عملکرد شناگران

شنا کردن در آب برای نیم ساعت برابر است با چهل و پنج دقیقه انجام ورزش های هوازی که علاوه بر تفریح و ورزش باعث سلامت بدن و شادابی روح انسان می گردد. در این ورزش زمانی که وارد استخر آب می شوید، بایستی در برابر نیروی آب مقاومت از خود نشان دهید.

به همین خاطر یک سری حرکات منظم برای حرکت به سمت جلو را به شما آموزش می دهند و این حرکات باعث می‌ شوند که گردش خون در شما سریع تر اتفاق بیفتد و باعث تقویت ماهیچه ‌های شما بشوند. امروزه برای این که شناگران بتوانند در فواصل زمانی کم تر محدوده‌ های طولانی ‌تری را شنا کنند و رکورد های بهتری را رقم بزنند، شروع  به تولید  تجهیزات و لباس‌ های مخصوص برای شنا کردند.

هدف از نوشتن این مقاله، بررسی تاثیرات مایو شنا بر روی فعالیت ‌های شنا گران می ‌باشد. فروشگاه پوشاک ورزشی نماتن با طراحی و دوخت منحصر به فرد در زمینه فروش عمده مایو شنا می ‌تواند در شهر اصفهان به شما مشتریان عزیز خدمت رسانی کند.

بررسی تاثیر مایو شنا بر عملکرد شنا گران:

مایو یک لباس مخصوص برای شنا می ‌باشد که باعث بهتر شدن عملکرد شنا گران در شنا می‌ شود و پوشیدن آن امری ضروری می ‌باشد. این لباس ها در مقابل حرکات آب مقاوم هستند و در انواع طرح و مدل تولید می‌ گردند. جنس مایو ها باعث می ‌شود که شناگر هنگام رفتن به سمت جلو بتواند در مقابل فشار آب از خود مقاومت نشان دهد. برای تهیه طرح‌ های متنوع این لباس می ‌توانید به تولیدی مایو در تهران مراجعه کنید.

از دست نرفتن دمای بدن از طریق پوشیدن مایو شنا:

اگر دقت کرده باشید، زمانی که وارد استخر آب می شوید دمای بدن شما به شدت کاهش پیدا می ‌کند و باعث ضعف در ماهیچه ‌های شما و در نهایت سرماخوردگی شما می شود. به همین خاطر مایو های شنا را به گونه ای طراحی کرده اند که این اتفاق برای شناگران نیفتد و دمای بدن خود را هنگام ورود به آب از دست ندهند و از قوت عضلاتشان کم نشود.

پوشیدن مایو و پایین آمدن مقاومت آب:

نیروی حاصل از برخورد موج های آب به شناگر به حدی است که نمی‌گذارد او به سمت جلو حرکت کند. بنابراین پوشیدن لباس های مخصوص به شنا گران کمک می کنند، تا بتوانند در مقابله با این نیرو از خود مقاومت نشان دهند و به سمت جلو شنا کنند.

پارچه‌ ای که به وسیله ی آن لباس ‌های شنا در تولیدی مایو در تهران دوخته می شود، به نحوی است که مقداری از آب استخر بتواند از آن عبور کند و با ایجاد تعادل بین آب و هوای موجود در لباس و پوست بدن شناگر از به وجود آمدن فشار حاصل از نیروی آب به بدن او جلوگیری کند.

بالا رفتن استقامت عضلات:

هنگامی که شنا می ‌کنید پمپاژ خون بیشتر شده و در آن تندتر نفس می‌ کشید. بنابراین این ورزش می ‌تواند باعث خونرسانی بیشتر به ماهیچه ‌های شما و در نتیجه بالا رفتن استقامت آن ها شود.

افزایش تعادل عضله‌ ها:

زمانی که شما برای شنا کردن مایو می پوشید توازنی که بین آب و هوای موجود در لباستان ایجاد می‌ شود، باعث ثابت ماندن تعادل ماهیچه های شما در مقابل نیروی ناشی از فشار آب می گردد.

بالا رفتن نیروی عضله‌ ها:

پوشیدن لباس مایو باعث می شود که شناگر در مقابل نیروی آب از خود بتواند مقاومت بالایی نشان دهد و در نتیجه با نیروی بیشتری عضلات خود را به حرکت در بیاورد. که این سبب افزایش نیرو در عضلات و در نتیجه تقویت آن ها می ‌گردد.

 تقویت ماهیچه ها در شنا:

برای این که ماهیچه های درگیر در شنا نیرو و قوت خود را بتوانند حفظ کنند، لازم است که حتماً از لباس‌ های مخصوص شنا استفاده کنید. زیرا این لباس ها سبب استحکام ماهیچه ها و درست انجام شدن تمرینات شنا می شوند.

 استحکام سازی عضله ها:

همان طور که اشاره کردم، پوشیدن مایو در مقابل حرکات آب بدن را مقاوم تر می کند. پس شناگر برای انجام تمرینات ورزشی نیاز به وارد کردن فشار بالا بر روی ماهیچه‌ های خود دارد و انجام این حرکت ها برای او سخت تر می شوند و همین مسئله باعث بالا رفتن استحکام و مقاومت عضلات بدن او می شود.

پشتیبانی از عضلات:

پوشیدن لباس مایو در شنا باعث می گردد زمانی که شناگر برای حرکت رو به جلو نیروی زیادی به عضلاتش وارد می ‌کند، از ماهیچه های او حمایت و پشتیبانی شود. به همین خاطر پوشیدن لباس شنا با بالا رفتن قدرت و استحکام عضلات رابطه ی تنگاتنگی دارد، و باعث می ‌گردد که عضله ‌ها بتوانند با توان بیشتری به شنا بپردازند و در نتیجه ماهیچه های قوی تری را برای شناگر می‌ سازند.

کاهش ارتعاشات ناشی از بدن:

 الیاف موجود در لباس های شنا نرم و لیز می ‌باشند، تا بتوانند نیروی اصطکاک را کاهش دهند. علاوه بر آن مدل تنگ بودن مایو باعث می ‌شود، حرکات لرزشی  که در ماهیچه‌ ها و سطح پوست بدن شناگر ایجاد می ‌شوند، کم تر به آب منتقل گردند.

شنا برای زنان باردار

علاوه بر آن وزن این لباس ‌ها به گونه ‌ای طراحی شده است که بتوانند باعث کم شدن وزن شناگر بر روی سطح آب و بهتر صورت گرفتن حرکات شنا شوند.

نتیجه ‌گیری:

در این مقاله من برای شما راجع به تاثیر لباس شنا بر روی عملکرد شناگر صحبت کردم. با توجه به موضوعاتی که برای شما در این مقاله ارائه دادم، این گونه می ‌توان نتیجه گرفت که پوشیدن مایو سبب تقویت و استحکام عضلات و در نتیجه قوی ‌تر انجام شدن حرکات ورزشی در شنا می شود.

علاوه بر آن پوشیدن این لباس از نیروی اصطکاک و استرس ‌های عضلانی جلوگیری می ‌کند و باعث بهتر شدن فعالیت‌ عضله‌ ها و حمایت و پشتیبانی از آن ها می ‌گردد. بنابراین برای این که بتوانید تمرینات ورزشی شنای خود را به درستی و منظم انجام دهید و تا زمانی که در استخر آب هستید، دمای بدنتان پایین نیاید و حتی برای جلوگیری از سرما خوردگی حتما مایو شنا بپوشید.

1 دیدگاه در “تاثیر لباس شنا بر عملکرد شناگران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.