روان‌شناسی ورزش

تاثیر ورزش بر پوست

تاثیر ورزش بر پوست

تاثیر ورزش بر پوست

ورزش نه تنها به تناسب اندام شما کمک می کند ، بلکه باعث بهبود چهره شما می شود.پوشاک ورزشی نماتن در اینجا به شما خواهد آموخت که چگونه ورزش می تواند یکی از بهترین راه حل های درمان آکنه ، چین و چروک ، تیرگی پوست و سایر موارد پوستی باشد.

ورزش فواید بی شماری برای بدن و به ویژه برای پوست ما دارد.در طول ورزش ، ضربان قلب افزایش یافته و گردش خون بهبود می یابد که به شما در رساندن اکسیژن و مواد مغذی کمک می کند.این هجوم اکسیژن و مواد مغذی به تولید کلاژن کمک می کند تا از افتادگی پوست جلوگیری کند و سلول های جدید پوست را بازسازی می کند تا پوست درخشانی داشته باشد.

اگر ورزش به صورت قرص در آید ، به عنوان داروی پرفروش قرن مورد تحسین قرار خواهد گرفت.پوست بزرگترین اندام بدن شما است و همانطور که ورزش اندام های دیگر ، مانند قلب را حفظ می کند ، هم چنین توانایی پوست را برای دفاع در برابر پیری و آسیب های دیگر تقویت می کند.در ادامه در مورد تاثیر ورزش بر پوست بیشتر توضیح خواهیم داد.

گردش خون را افزایش می دهد: تا به حال فکر کرده اید که چرا هنگام ورزش پوست شما درخشان تر به نظر می رسد؟به این دلیل که ورزش گردش خون شما را افزایش می دهد و با تأمین اکسیژن و مواد مغذی پوست ، باعث بازسازی پوست و سلول ها می شود.این باعث سلامت و درخشندگی پوست شما می شود.

به پوست شما یک درخشش طبیعی می بخشد: حتماً بارها شنیده اید که ورزش می تواند اندورفین آزاد کند.این اندورفین هایی که توسط بدن شما آزاد می شود ، درخشش داخلی به پوست شما می بخشد و باعث می شود پوست جوان تر به نظر برسد.هنگامی که شما به طور منظم ورزش می کنید ، پوست شما همچنین روغن های طبیعی تولید می کند که پوست شما را صاف و روشن می کند.

سم زدایی از پوست شما: حتماً با اصطلاح “درخشش پس از تمرین” آشنا هستید.این درخشش در واقع نتیجه تمام عرقی است که بدن شما هنگام ورزش آزاد می کند.عرق شما تمام سموم و ناخالصی های موجود در پوست را دفع می کند ، این باعث روشن شدن پوست می شود و احساس درخشش در پوست می کنید.

نقش ورزش در سلامت پوست

استرس را کاهش می دهد: هنگامی که استرس دارید ، پوست شما پیر می شود.استرس همچنین می تواند باعث شکستگی و آکنه شود و پوست شما را کدر نشان می دهد.ورزش به شما کمک می کند استرس خود را کاهش دهید و احساس شادی بیشتری به شما می دهد.این باعث بهبود روحیه و سلامت روانی شما می شود که تأثیر مثبتی روی پوست شما می گذارد.

خواب را بهبود می بخشد: بدون شک ورزش باعث خستگی شما می شود ، اما همچنین به شما کمک می کند تا یک خواب آرام داشته باشید.برای بازیابی انرژی لازم است که به موقع بخوابید.وقتی هفت تا هشت ساعت خوب بخوابید ، پوست شما صبح روز بعد با طراوت تر به نظر می رسد.یک شب با خواب بهتر به شما کمک می کند تا استراحت مورد نیاز را به چشمان خود ببخشید و سیاهی تیرگی خود را کمتر کنید.

جوانب منفی

ورزش یکی از رازهای داشتن پوستی زیبا و سالم است ، با این حال ، اگر اقدامات احتیاطی خاصی انجام ندهید ، این مزایا ممکن است به اشکالاتی تبدیل شود.در اینجا جوانب منفی ورزش برای پوست شما آورده شده است.

شکستگی و آکنه: هنگام تعریق بعد از یک تمرین سنگین ممکن است احساس خوبی داشته باشید.با این حال ، لازم است قبل از اینکه عرق روی پوست شما حل شود ، از شر آن خلاص شوید.لازم است به محض اتمام تمرین ، عرق خود را پاک کرده و دوش بگیرید.اگر عرق مدت طولانی تری روی پوست شما بماند ، منافذ پوست را مسدود کرده و منجر به شکستن پوست و آکنه می شود.همچنین قبل از شروع ورزش مطمئن شوید که آرایش خود را با مواد پاک کننده آرایش پاک می کنید.اگر با آرایش خود تمرین می کنید ، این منافذ پوست را مسدود می کند و از تعریق پوست شما جلوگیری می کند.این باعث شکستگی و ایجاد لکه می شود.

تمرین در فضای باز می تواند باعث آسیب به پوست شود: مهم نیست چه ساعتی از روز است ، حتماً قبل از اینکه برای تمرینات خود بیرون بیایید ، ضد آفتاب بزنید.وقتی بیرون ورزش می کنید ، خورشید باعث آسیب پوست می شود و بثورات پوستی ایجاد می کند.همچنین منجر به ایجاد چین و چروک می شود و پوست شما پیر به نظر میرسد.پس ضد آفتاب را فراموش نکنید.

جوانب منفی ورزش برای پوست

ورزش بیش از حد باعث پیری پوست می شود: ورزش برای پوست مفید است و باعث می شود پوست جوان تر و سالم به نظر برسد ، اما ورزش بیش از حد می تواند پوست شما را شل و کسل کننده نشان دهد.لازم است بدانید چه زمانی باید متوقف شوید و چه نوع تمریناتی را باید انجام دهید.

ورزش در فضاهای مشترک می تواند باعث عفونت های پوستی شود: اگر در سالن بدنسازی هستید ، قبل از استفاده از تشک یوگا ، آن را تمیز کنید ، از به اشتراک گذاشتن حوله خودداری کنید و مرتباً دست ها را تمیز کنید.اگر این مراحل را دنبال نکنید ، ممکن است در معرض عفونت های مختلف پوستی قرار بگیرید.

ما به عنوان تولیدکننده پوشاک ورزشی از جمله لباس شنا زنانه وظیفه خود دانستیم تا در مورد تاثیر ورزش کردن بر پوست صحبت کنیم.اگر در این زمینه به اطلاعات بیشتری نیاز دارید یا میخواهید در مورد فواید ورزش کردن بیشتر بدانید ، دیگر مقالات ما را نیز مطالعه کنید.با تشکر.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.