روان‌شناسی ورزش

راهکار های مراقبت از لباس شنا

راهکارهای مراقبت از لباس شنا

مقدمه

شنا جزء پرطرفدارترین ورزش هاست که در فصل تابستان محبوبیت زیادی دارد. این ورزش نوعی تفریح هم به حساب می آید و باعث شادابی و سلامتی افراد می شود. برای شنا کردن در استخر آقایان و خانم ها نیازمند لباس شنا هستند، که مایو نام دارد. مایوهای مردانه معمولا از یک شورتک یا شلوارک های کوتاه تشکیل می شوند. اما مایو شنا زنانه پوشیده تر است و در مدل های دو تکه و یک تکه موجود است که اکثر قسمت های مهم بدن را می پوشاند.

با توجه به این که کلر موجود در استخر هم برای موها ضرر دارد و باعث خشکی و شکنندگی می شود، خانم ها برای شنا حتما باید از کلاه شنا استفاده کنند.

پس بهتر است برای شنا در استخر به دنبال خرید مایو باکیفیت بروید و پس از خریداری از آن ها به خوبی مراقبت کنید. ما در این مقاله قصد داریم در ارتباط با نگهداری از لباس شنا و انواع جنس های مایو مردانه و زنانه و لباس شنا اسلامی، توضیح دهیم. لطفا تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

نگهداری از لباس شنا

اکثر مایو شنا دخترانه و پسرانی، جنسی از نایلون و یا الیاف مصنوعی هستندکه اگر بهداشت را در زمینه لباس شنای خود را رعایت نکنید، ممکن است باکتری هایی از لباس شنای شما به بدنتان منتقل شود. مایو شنا حتما باید دقیقا اندازه شما باشد و بزرگ یا کوچک نباشد. برای این که لباس شنای شما دوام و کارآیی بهتری داشته باشد باید یک سری نکات را رعایت کنید که در ادامه به آن ها می پردازیم.

نگهداری از لباس شنا

-هربار که به استخر می روید و از مایو استفاده می کنید ، بهتر است مایوی خود را در آب بدون کلر شستشو دهید.

-اگر به استخرهای روباز می روید و از کرم‌ های ضد آفتاب و روغن ها استفاده می کنید، بدانید که این کار عمر مایوی شما را کاهش می دهد. مواد موجود در این کرم ها و روغن ها پارچه لباس شنای شما را خراب می کند و به دلیل داشتن ساختار شیمیایی می تواند باعث ایجاد لکه های زرد و نابودی مایو شود.

 -اگر پس از استخر رفتن مایو خود را نمی شویید از مایوهای ضد کلر استفاده کنید، چون مایوها اگر شسته نشوند پوسیده می شوند و رنگ و روی آن ها از بین می رود.

-هرگز لباس شنای خود را در ماشین لباسشویی نیندازید، چون به علت طولانی بودن زمان شستشو باعث از بین رفتن الیاف مایو می شود.

-مواد شوینده ای که برای مایوی خود استفاده می کنید هم بسیار مهم است و بهتر است لباس شنا را با مواد شوینده بدون آنزیم و یا دارای اسپندکس شستشو دهید.

-وقتی از استخر برمی گردید بلافاصله مایو خود را از کیف خارج کنید و شستشو دهید. خیس ماندن مایو باعث رشد باکتری در آن می شود.

-بعد از شستن لباس شنای خود آن را در نور مستقیم خورشید خشک نکنید.

نحوه شستشو لباس شنا بدون آسیب

-در یک تشت آب سرد مقداری سرکه سیب و یا شوینده های بدون آنزیم بریزید و با دست شروع به شستشوی مایو خود کنید.

-بهتر است قبل از شستشو لباس شنا را ۲۰ تا ۳۰ دقیقه با سرکه خیس کنید تا میکروب کشی شود.

-سعی کنید مایو خود را با ملایمت بشورید و از چنگ زدن آن خودداری کنید، چون پارچه آسیب می بیند.

-هنگام آبکشی لباس شنا را هرگز مچاله نکنید و بهتر است با حوله‌ ای نرم آب اضافه آن را جذب کنید.

-برای خشک کردن مایو حداقل ۲۴ ساعت در فضای آزاد به آن فرصت دهید تا به شکل اول برگردد.

شستشو لباس شنا بدون آسیب

انواع جنس های مایو

بسته به نوع جنسی که لباس شنا دارند، روش های شستشو و نگهداری از لباس شنا نیز متفاوت می باشد. چند مورد از مهمترین جنس های مایو شامل:

  • مایو جنس پی بی تی

نام این جنس مایو مخفف کلمه پلی اتیلن است و این نوع لباس شنا برای مسابقات شنا و ورزش های آبی استفاده می‌شود و برای استفاده در فضای باز مناسب است. این جنس مایو آب را به خود نمی گیرد و خاصیت کشسانی خوبی دارد و در برابر کلر آب دوام بالایی دارد که این مزایا باعث قیمت بالای این نوع جنس لباس شنا شده است.

  • مایو جنس نایلون

نایلون یکی از پراستفاده ترین پارچه ها برای تولید لباس شنا است. این جنس انعطاف پذیری و کشش خوبی دارد و همچنین وزن آن سبک است و زود خشک می شود. اما این پارچه به علت مقاومت کمی که دارند، زود خراب می شوند.

  • مایو جنس پلی استر

این جنس لباس شنا برای مسابقات آبی جنس مناسبی است، چون مقاومت و دوام بالایی دارد و در برابر کلر مقاوم است. این نوع مایو به علت ضخامتی که دارد پوشیدن آن سخت است و هزینه زیادی هم دارد.

  • مایو جنس اسپندکس

این نوع مایو برای ورزش های رقابتی استفاده می‌ شود و کشسانی بسیار زیادی دارد. اما این جنس در برابر کلر مقاوم نیست و اگر با جنس های دیگر آن را درست کنند، باعث خارش می شود. این جنس هزینه مناسبی دارد و با اسم الاستان هم آن را می شناسند.

  • مایو جنس آکیرا

این جنس انتخاب بسیار خوبی برای مسابقات شنا است و به راحتی خراب نمی شود. از لحاظ رنگ و شکل دوام خوبی دارد و در برابر کلر خاصیت خود را از دست نمی دهد و کشسانی خوبی هم دارد. این نوع مایو به راحتی پوشیده می شود اما نسبت به مزایایی که دارد قیمت زیادی هم دارد.

  • مایو جنس کتان

این جنس مایو بسیار نرم و لطیف است، اما برای مسابقات استفاده نمی شود. این لباس شنا آب را به خود می‌ گیرد و این امر باعث تغییر شکل آن می‌ شود. مایو کتان جذب بدن نمی‌ شود و برای کسانی که مایو خود را طبق مد خریداری می کنند، جنس مناسبی است.

کلام آخر

در این مقاله با نکات مهم نگهداری از لباس شنا و روش شستشوی آن آشنا شدید و دریافتید چه جنسی از لباس شنا برای شما مناسب است. حال می توانید لباس شنایی که در نظر دارید را خریداری کنید، برای این امر فروشگاه نما تن بهترین گزینه است. این فروشگاه با مهارت تخصصی که دارد توانسته است جایگاه خوبی در زمینه تولید و فروش لباس شنا کسب کند و طی سال‌ های اخیر کیفیت را به مشتریان خود عرضه کند. از شما ممنونیم که تا پایان این مطلب با من همراه بودید و امیدوارم با نکاتی که خواندید بتوانید از لباس شنای خود مراقبت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.