روان‌شناسی ورزش

آیا ورزش شنا به افزایش قد کمک می کند؟

آیا ورزش شنا به افزایش قد کمک می کند

آیا ورزش شنا به افزایش قد کمک می کند ؟

آیا در مقایسه با سایر افراد هم سن و سال خود کوتاهتر هستید؟ آیا همیشه به دنبال راه هایی هستید که به شما کمک کند کمی قد بلندتر شوید؟ تو تنها نیستی.

افراد زیادی هستند که نگران کوتاهی قد خود هستند. وقتی از خود می‌پرسید چگونه قد را افزایش دهیم، یکی از رایج ‌ترین پاسخ‌های کمک کننده اشاره به شنا دارد. این ما را به سوال بعدی می رساند، آیا ورزش شنا واقعا می تواند به افزایش قد کمک کند؟

در حالی که درست است که ژنتیک نقش مهمی در قد شما ایفا می کند، با یک برنامه ورزشی دقیق می توان قد خود را افزایش داد. هدف این برنامه تقویت عضلات مرکزی، بهبود وضعیت بدن و همچنین کمک به ترشح هورمون های رشد در جریان خون است.

تعداد زیادی از مردم وجود دارند که از شنا برای رشد استفاده می کنند. در نتیجه، بحث های زیادی در مورد اینکه آیا شنا بهترین ورزش برای افزایش قد است وجود دارد. اگر عاشق شنا هستید یا قصد دارید به طور منظم شنا کنید، مجموعه نماتن یکی از بهترین تولیدی مایو مردانه و مایو زنانه اینجاست تا به سوالات متداول در مورد اینکه چگونه شنا می تواند به رشد شما کمک کند، پاسخ  دهد. پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

کدام نوع شنا مخصوص افزایش قد است و قد بلندتان می کند؟

یا بهتر است سوال را اینگونه مطرح کنیم که کدام مدل شنا برای افزایش قد مفید است؟

به غیر از شنای کرال سینه، سبک های شنای دیگری نیز وجود دارد که مفید بودن آنها نیز ثابت شده است. برخی از نمونه ها عبارتند از: کرال پشت، شنای پروانه و شنای پای سگی و یا ( شنای سگی )

تاثیر شنا برای افزایش قد چگونه است؟

در تکنیک های کششی برای افزایش قد، شنا یک تکنیک مهم است. این تکنیک به کشش ستون فقرات و همچنین کل بدن کمک می کند. یکی از سبک های شنای مفید برای افزایش قد، شنای کرال سینه است. هنگامی که این حرکت شنا را انجام می دهید، پاها مستقیماً در پشت بدن قرار می گیرند، در حالی که دست ها به سمت بیرون در مقابل شما کشیده می شوند. به عبارت دیگر، بدن در دو جهت مخالف کشیده می شود که به کشش ستون فقرات و همچنین بدن کمک می کند.

دلیل دیگری وجود دارد که چرا شنا در افزایش قد مفید است؟ هنگامی که در استخر شنا می کنید، اثرات گرانش روی ستون فقرات را خنثی می کنید. با تأثیرات جاذبه، طناب‌های نخاعی به هم نزدیک ‌تر می‌شوند و تصویر یک فرد کوتاه ‌قد را ایجاد می‌کنند. با این حال، وقتی اثرات نیروی جاذبه فرد را بگیرید و آن را گسترش دهید، می بینید که روی ستون فقرات تاثیر مثبت دارد و ظاهری کشیده دارد.

اگر افراد اطراف خود را مشاهده کرده باشید، این احتمال وجود دارد که متوجه شده باشید افرادی هستند که از کمر به پایین بلندتر به نظر می رسند، در حالی که نیم تنه آنها ظاهر کوتاه تری دارد. چندین دلیل برای همین می تواند وجود داشته باشد. با این حال، با تمرین منظم شنا، قادر به مبارزه با این مشکل خواهید بود. وقتی شنا می کنید، ستون فقرات در حالت کشش قرار می گیرد. به عبارت دیگر، ستون فقرات فشرده می شود که به افزایش ظرفیت مایع در دیسک ها کمک می کند.

افزایش ظرفیت مایع به ضخیم شدن و تقویت غضروف واقع در ستون فقرات کمک می کند و آن را طولانی تر و قوی تر می کند که به نوبه خود در مقاومت در برابر نیروهای گرانش مفید است. بنابراین، اگر شناگران را رصد کنید، می بینید که تنه بلندتری دارند و در مقایسه با کسانی که شنا نمی کنند، بلندتر هستند.

شنا چگونه به افزایش قد کمک می کند؟

شنا به افزایش انرژی و همچنین به کاهش وزن کمک می کند. احتمال تغییر شکل در ستون فقرات تا حد زیادی کاهش می یابد. افرادی که وضعیت بدنی ضعیفی دارند نیز از شنا کردن منظم سود زیادی می برند. فراموش نکنید که سطح تناسب اندام یک فرد می تواند با شنا کردن چند دور در روز بهبود یابد.

هورمون های رشد نقش مهمی در افزایش قد دارند. هنگامی که به طور منظم شنا می کنید، هورمون های رشد در بدن ترشح می شوند که به نوبه خود تأثیر مثبتی بر قد افراد دارد. در کنار شنا، انجام حرکات کششی نیز توصیه می شود. تمرینات با شدت بالا نیز در افزایش قد مفید هستند.

در کنار ورزش، داشتن یک رژیم غذایی مغذی و متعادل به همان اندازه مهم است. اگر رژیم غذایی سالمی نداشته باشید، احتمال افزایش قد بسیار اندک است. در آخر، به یاد داشته باشید که ژنتیک نیز در قد نقش دارد. بنابراین، اگر والدینی با قد کوتاه دارید، به احتمال زیاد کوتاه قد هستید. با این حال، با شنا قد می تواند کمی افزایش یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.