روان‌شناسی ورزش

تاثیر شنا بر تناسب اندام و بهبود سلامتی

تاثیر شنا بر تناسب اندام و بهبود سلامتی

تاثیر شنا بر تناسب اندام و بهبود سلامتی

پیاده روی، دویدن و غیره از جمله ورزش هایی هستند که می‌ توانند برای بعضی از افراد خسته کننده باشند و یا این که باعث درگیری مفاصل زانو شوند. به همین خاطر افراد ترجیح می دهند از انجام چنین ورزش‌ های هوازیی دوری کنند. اما شنا کردن بدون آن که مفصلی از شما را درگیر کند و یا این که باعث ایجاد خستگی و فشار بر روی مفاصل زانوی شما بشود، می‌ تواند از طریق درگیر کردن تمامی بدن شما به تناسب اندامتان کمک نماید.

حبس کردن نفستان در این ورزش سبب افزایش جریان خون در رگ ‌ها و در نتیجه تپش قلب می‌ شود. در نتیجه  بدن شروع به سوزاندن کالری می کند و باعث تناسب اندام و جلوگیری از بیماری ‌های قلبی- عروقی در شما می شود. چنان چه به این ورزش علاقه مند هستید و یا قصد انجام آن را دارید، تا پایان مقاله برای دریافت اطلاعات بیشتر راجع به فواید آن با من همراه باشید.

علاوه بر خود ورزش شنا، نوع لباس نیز مهم است. لباسی که انتخاب می کنید باید از دوام و کیفیت خوبی برخوردار باشد تا در طول ورزش و تمرین های شنا کیفیت اولیه خود را از دست ندهد. پیشنهاد ما به شما خرید لباس شنا از تولیدی مایو در تهران است. با یک بار خرید مطمئناً متوجه کیفیت مایو خواهید شد.

شنا و تناسب اندام:

یکی از ورزش‌هایی که بدون درگیر کردن مفاصل می ‌تواند به شما کمک نماید که علاوه بر چربی سوزی به اندام ایده آل خود برسید، شنا کردن است. چرا که رفتن در داخل آب باعث تقلای زیاد شما برای رفتن به سمت جلو می ‌شود و این خود می‌ تواند تمام عضلاتتان را درگیر کند و باعث تحریک شدن بدنتان گردد. در نتیجه متابولیسم بدن شما افزایش پیدا کرده و شروع به سوزاندن کالری می ‌کند اما برای چربی سوزی از طریق شنا نکاتی را باید رعایت کنید که در ادامه به آن ها اشاره می ‌کنم.

تاثیر شنا بر تناسب اندام و بهبود سلامتی

آشنایی با نکات مهم برای کاهش وزن از طریق شنا:

_ قبل از هر ورزشی نیاز است که شما بدنتان را با تمرینات گرم کنید. یک ربع راه رفتن در داخل استخر می‌ تواند به گرم شدن عضلات شما کمک نماید.

_ اگر جزو افرادی هستید که نمی توانید قبل از خوردن صبحانه شنا کنید، بهتر است این کار را انجام ندهید. اما باید بدانید که شنا کردن در صبح به صورت ناشتا می ‌تواند باعث شادابی بیشتر شما و هم چنین سوزاندن چربی هایی شود که در بدنتان ذخیره مانده است.

_ برای چربی سوزی در هنگام شنا کردن بایستی حرکات شنا متنوع و با سرعت‌ های آهسته رو به بالا انجام شود. چرا که یکنواخت بودن سرعت و حرکت ‌های تمرینی نمی ‌توانند سبب افزایش ضربان قلب شما و در نتیجه گردش خون بیشتر در رگ‌ هایتان شوند.

_ با استفاده از تجهیزات مقاومتی مانند: چتر مقاومتی، کفی شنا و غیره می ‌توانید مقاومت آب را در مقابله با بدنتان بالا ببرید و از این طریق با استفاده از تلاش بیشتر برای حرکت کردن به سمت جلو سبب تقویت عضلاتتان شوید.

_ در هر ورزشی نیاز است که از یک رژیم غذایی مناسب پیروی کنید. بنابراین شنا هم به خاطر سوزاندن کالری زیاد در شما می ‌تواند احساس گرسنگی زیادی را در بدن ایجاد کند. پس با مصرف سبزیجات و رژیم غذایی مناسب می ‌توانید بعد از شنا کردن به سوخت گیری بدنتان کمک کنید.

تاثیر شنا بر روی سلامتی بدن:

همان طور که در ابتدای مقاله اشاره کردم، شنا کردن با رساندن بدن به یک تناسب اندام می‌ تواند باعث بهبود اکثر بیماری ‌ها در شما بشود. در ادامه راجع به چند مورد از آن ها با شما صحبت می ‌کنم.

اگر خانم هستید، برای تهیه مایو زنانه با طراحی‌ های زیبا فروشگاه پوشاک ورزشی نماتن در اصفهان می ‌توانند به شما مشتریان عزیز کمک کنند.

تنظیم فشار خون با استفاده از شنا:

با توجه به این که شنا کردن باعث تحرک زیاد بدن می ‌شود. چربی ‌هایی که در دیواره ی عروق تجمع پیدا کرده اند به وسیله ی افزایش ضربان قلب و فعالیت‌ های بالای رگ ها از بین خواهند رفت و در نتیجه فشار خون بدن به یک حالت تعادل می ‌رسد.

 تقویت غضروف‌ ها و استخوان در شنا:

بافت استخوان به وسیله ی تحرکات ناشی از شنا کردن تقویت شده و علاوه بر آن غضروف ‌های بدن هم دیگر خشک نمی ‌شوند. در نتیجه افرادی که شنا می‌ کنند کمتر دچار بیماری‌ های ناشی از مفاصل و اسکلت بدن می ‌شوند.

از بین رفتن چربی در ناحیه شکم و پهلو ها:

میزان کالری که در شنا سوزانده می شود به ازای هر یک ساعت می ‌تواند برابر با پانصد کیلو کالری باشد. بنابراین اگر در ناحیه شکم و پهلوی شما چربی تجمع کرده باشد با این ورزش از بین می رود و سبب ایجاد تناسب اندام در شما می‌ شود.

بهبود و افزایش عملکرد شش ‌ها با استفاده از شنا کردن:

با توجه به این که شنا کردن می ‌تواند باعث کشش عضلات ناحیه قفسه سینه شود و عضلات ریه ی شما را درگیر کند. چنان چه بتوانید به مدت سه بار در هفته به صورت مرتب آن را انجام دهید، از طریق آن فعالیت شش های شما افزایش پیدا کرده و سیستم تنفسی شما تقویت می گردد.

تاثیر شنا بر تناسب اندام و بهبود سلامتیخواب راحت:

اگر به اختلالات خواب دچار هستید و یا جزو افراد سالخورده و بی ‌خواب می ‌باشید، به شما توصیه می ‌کنم که شنا را جزو ورزش‌ های روزانه ی خود قرار دهید. چرا که از این طریق می توانید به بهبود و کیفیت خوابتان کمک کنید.

نتیجه گیری:

همان طور که در این مقاله متوجه شدید ورزش شنا می ‌تواند به سلامتی بدن شما از طریق رسیدن به اندامی مناسب کمک کند. اما در هنگام شنا کردن باید مواظب باشید، که آب استخر را نبلعید چرا که این آب می ‌تواند به ادرار و چربی ‌های ناشی از کرم ‌های صورت و بدن آغشته باشد و از طریق بلعیدن آن سبب ایجاد بیماری های گوارشی در شما شود.

 نکته ی دیگر این که اگر در این ورزش مبتدی هستید، حتما از تجهیزات کمکی در شنا استفاده نمایید. علاوه بر آن رعایت کردن از یک رژیم غذایی مناسب همراه با این ورزش برای رسیدن به یک اندام ایده آل الزامی می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.